Több eljárás van folyamatban légitársaságokkal szemben

Megengedhetetlen, hogy a repülőtéren kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat.

2024. 07. 07. 9:56
Illusztráció Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Megengedhetetlen, hogy a repülőtereken az információhiány miatt kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat – mondta a kormányszóvivő a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában. Vitályos Eszter jelezte: nem kapnak megfelelő tájékoztatást azok, akiknek a járata késik vagy azt törölték. Az információhiány és a repülőtéren felmerülő körülmények késztették arra a kormányt, hogy beavatkozásokat kérjen. Elmondta, Orbán Viktor miniszterelnök utasította Nagy Márton gazdasági minisztert arra, hogy vegye fel a kapcsolatot a Budapest Airport és a Hungarocontrol Zrt.-vel. A Budapest Airport már gondoskodó helyeket, care zone-okat hozott létre, ahol komfortosabb körülmények, magasabb támlájú székek, fekvőhelyek, ivóvíz, raktár várja a várakozó utasokat, és bébiételekkel, törlőkendővel a kisgyerekesekre is gondolnak. A légitársaságoknak arra kell törekedniük, hogy minél jobb színvonalú szolgáltatást nyújtsanak. 

Az utasok információhiánya abból is adódik, hogy akik a földi kiszolgálásban részt vesznek, nem a légitársaságok alkalmazottai, ezért nem akarják a felelősséget vállalni a késésekért. A miniszterelnök és a gazdasági miniszter azt kérte, ne forduljon elő, hogy magyar családok órákig állnak, és nem foglalkozik velük senki.

A kormányszóvivő a távirati iroda ismertetése szerint beszélt arról is, hogy a légi járatok késésének több oka van: nyáron sűrűbbek a járatok, forgalmasabb a légtér, amelynek az orosz–ukrán háború is befolyásolja a forgalmát. Sok a járatkésés és -törlés Európa-szerte. Vitályos Eszter igennel válaszolt arra a kérdésre, elvárható-e a légitársaságoktól, hogy tartsák a menetrendet, más esetben fizessenek kártérítést az utasoknak. Jelezte, több fogyasztóvédelmi eljárás van folyamatban légitársaságokkal szemben.

A kormányszóvivő kitért arra is, hogy a gazdasági miniszter hétfőn egyeztet az üzemanyagárakról a Magyar Ásványolaj Szövetséggel és a Mol Zrt.-vel. Emlékeztetett: a szövetség és a kormány korábbi megállapodása szerint a régiós átlagárakat kell tartani Magyarországon, hozzátéve, megengedhetetlen, hogy magasabb árat kell fizessenek a magyarok, mint a régió országaiban élők.

Hangsúlyozta, a KSH minden pénteken közzéteszi a régiós átlagárakat, ehhez kell igazítaniuk az itthoni árakat a kereskedőknek. Volt februárban és áprilisban egy beszélgetés a Mollal és kereskedőkkel, most azt látják, hogy néhány forinttal magasabbak az árak – jelezte a kormányszóvivő.

– Ha már volt megegyezés, és a kereskedők heteken keresztül hozzá tudták igazítani az itthoni árakat a régiós átlagárhoz, akkor kell lennie megoldásnak anélkül, hogy a kormánynak be kelljen avatkoznia – jelentette ki. Azt mondta, nem az adótartalom miatt magasak az üzemanyagárak, sokkal inkább az árrésben, a kereskedők ügyeskedésében kell keresni az okokat. – Február és április között háborús üzemanyagárak voltak, ezt sikerült letörnie a kormánynak. Vannak olyan járulékos költségek, amelyek velünk maradnak, amíg a háború tart, ezért is az az érdekünk, hogy a háborúnak mielőbb legyen vége – tette hozzá.

A repülőtéri helyzetről Orbán Viktor miniszterelnök is beszélt pénteki rádióinterjújában. A kormányfő úgy fogalmazott: nem arról van szó, hogy jól szervezik-e a légi közlekedést vagy sem, hanem arról, hogy az emberség minimuma is hiányzik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.