Orbán Viktor a légi káoszról: Az emberség minimuma is hiányzik

A miniszterelnök elmondta, hogy vannak elvárások, amiket a kormány támaszt, és a minisztereket felszólította, hogy ezeknek szerezzenek érvényt.

2024. 07. 05. 9:46
Budapest, 2024. június 6. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálja 2024. június 6-án. Ezen a napon aláírásra került a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. adás-vételi szerződése, így közel 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér. A megállapodásnak köszönhetően a magyar állam vételár arányosan 80 százalékos tulajdonrészt szerez a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot. MTI/Koszticsák Szilárd Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Amit most a légi közlekedésben látunk, az a tűrhetetlen kategória, azon nem lehet nem felháborodni – mondta Orbán Viktor a Kossuth rádiónak adott interjúban a a légi közlekedésben tapasztalható fennakadásokról.

A miniszterelnök úgy fogalmazott: nem arról van szó, hogy jól szervezik-e a légi közlekedést vagy sem, hanem arról, hogy az emberség minimuma is hiányzik. Hangsúlyozta, hogy a repülőtér legtöbb utasa egész évben dolgozott, a félretett pénzéből el akar menni nyaralni, a legtöbben ezt komoly erőfeszítéssel hozzák össze, a legtöbb magyar család számára ez az év egyik fontos eseménye.

Nemcsak arról van szó, hogy rosszul szervezik, hanem arról, hogy semmilyen emberséget nem mutatnak a reptéren, a légi közlekedésben, amikor nem mondják meg, mi a helyzet, amikor óriási késések vannak

– tette hozzá.

Mint mondta, ami a repülőtéren történik, az még az állami tulajdonszerzés előtti időszak következménye. A miniszterelnök bízik benne, hogy amikor megtörténik a reptér tényleges fizikai átvétele, a helyzet javulni fog. 

Nemcsak a repülőtér üzemeltetőinek kell javulnia, mert gond van a légi közlekedés irányítóival és a földi kiszolgálással is

– mondta Orbán Viktor, kiemelve, hogy sokkal több megértést és emberséget várnak azoktól, akik ott a magyar emberekkel vagy a turistákkal találkoznak. Nyomatékosította, hogy vannak elvárások, amiket a kormány támaszt, és a minisztereket felszólította, hogy ezeknek szerezzenek érvényt.

Berendelték a HungaroControl vezetőjét

Az elmúlt hetekben és napokban jelentőssé váltak a repülőjárat-késések. Méltatlan helyzetek, gyalázatos körülmények alakultak ki, amelyet családok és turisták százainak kellett elszenvedniük. A XXI. században megengedhetetlen, hogy az utasok hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Ez tarthatatlan, azonnali és összehangolt cselekvésre van szükség

– értékelte a helyzetet Nagy Márton.

A nemzetgazdasági miniszter Orbán Viktor elvárásainak megfelelően a helyzet mielőbbi felszámolása érdekében berendelte a HungaroControl vezetőjét, és arra fogja kéri, hogy azonnal készítsen intézkedési tervet a kialakult anomáliák kezelése érdekében.

A tárca MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a miniszter üdvözölte, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság kiemelten vizsgálja a légitársaságok tevékenységét, és további határozott lépéseket vár el a légitársaságokkal kapcsolatos elfogadhatatlan anomáliák megszüntetése érdekében. 

Mindezeken túlmutatóan Nagy Márton arra kérte a Budapest Airport Zrt.-t, hogy biztosítson megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen. Szükség esetén pedig, annak ellenére, hogy ez nem az ő feladata, lássa el élelmiszerrel és ivóvízzel a késést elszenvedő, sokszor kisgyermekes családokat és turistákat.

Ahogy arról lapunk beszámolt, néhány hete a SunExpress Antalyába tartó budapesti járata közel 19 órás késéssel tudott elindulni. Az Eurowings stuttgarti járata a tervezetthez képest négy órával később szállt fel. A gépen több szurkoló is utazott volna a skót–magyar Európa-bajnoki mérkőzésre, azonban a késés miatt lemaradtak arról, hogy élőben láthassák játszani a magyar válogatottat. A Wizz Air néhány nappal ezelőtt Rómából Budapestre tartó járata ugyancsak 19 órát késett, a légitársaság viszont nem mindegyik utasnak akar kártérítést fizetni.

 

Borítókép: A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálja (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.