Fogyasztóvédelem: jönnek a tavaszi-nyári ellenőrzések

Elkezdődnek a fogyasztóvédelmi ellenőrzések a tavaszi-nyári turisztikai szezonban, cél az egyes idegenforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó jogszabályi előírások betartásának vizsgálata, a vásárlói magatartást tisztességtelenül befolyásoló kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése.

2025. 05. 07. 10:42
Illusztráció Fotó: Fehér Gábor/ Fejér Megyie Hírlap
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fesztiválok, taxik, szórakozóhelyek fokozott ellenőrzésére készül a fogyasztóvédelmi hatóság a tavaszi-nyári turisztikai szezonban, cél az egyes idegenforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó jogszabályi előírások betartásának vizsgálata, a vásárlói magatartást tisztességtelenül befolyásoló kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése – közölte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) szerdán az MTI-vel.

Kiemelték, a szezonális témavizsgálat során a hatóság munkatársai a turisták által leginkább látogatott helyszínek vendéglátóipari egységeit, a rendezvényekre kitelepült közterületi és alkalmi árusokat, valamint a személyszállító szolgáltatást – kiemelten a személytaxi-szolgáltatást – nyújtó vállalkozásokat ellenőrzik.

Részletezték, hogy az NKFH szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok ellenőrzéseket folytatnak többek között vendéglátóhelyeken, büfékben, pecsenyesütőkben, cukrászdákban, valamint zenés szórakozóhelyeken, fesztiválokon és különböző rendezvényeken. 

Az ellenőrzések a vendéglátóipari egységekben kiterjednek egyebek mellett az ártájékoztatásra, a nyugtaadási kötelezettségre, a mérlegek hitelességére, a vásárlók könyvére, míg a taxik esetében az engedélyek mellett a díjtáblázatot, az ártájékoztatást és a megfelelő tarifa alkalmazását vizsgálják az NKFH munkatársai 

– közölték. 

A fogyasztóvédelmi hatósági jelenlétet és a folyamatos ellenőrzéseket a korábbi évek tapasztalatai is indokolják. 2024-ben 928 kereskedelmi egység ellenőrzésére során 326 jogsértés merült fel, ami kifogásolási arányként megközelítőleg 35 százalékot jelent. A tavalyi évben mindösszesen 6 470 000 forint bírságot szabtak ki – írták a közleményben.

Német-Weingartner Lilla, az NKFH elnöke a közleményben kifejtette, a hatóság a jövőben is folytatja a területek fokozott ellenőrzését annak érdekében, hogy a fogyasztók biztonságosan vehessék igénybe a szolgáltatásokat, és a vállalkozások jogkövető magatartása tovább erősödjön. A vizsgálatok már májusban elindulnak annak érdekében, hogy a főszezonban biztonságosan, a jogszabályi előírásokat betartó vendéglátóhelyeken vásárolhassanak a fogyasztók, illetve vehessék igénybe a taxiszolgáltatásokat. Az ellenőrzések egész nyáron folyamatosan zajlanak majd – tette hozzá az NKFH elnöke.

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság továbbra is elkötelezett a magyar fogyasztók biztonsága iránt, és minden eszközzel azon dolgozik, hogy Magyarország piacán kizárólag biztonságos kereskedelmi és szolgáltatási tevékenységek legyenek elérhetők – közölte a NKFH.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.