A mulasztásnak ára van

Közzétette a Magyar Biztosítók Szövetsége a 2021-re vonatkozó fedezetlenségi díjtáblázatot, az abban szereplő tételeket a felelősségbiztosítással nem rendelkező gépjárművek tulajdonosainak, üzembentartóinak kell fizetniük. Még mindig több tízezer ilyen jármű lehet a közutakon.

Horváth Éva
2020. 11. 15. 19:56
null
Fotó: Katona Vanda Fotó: KonczGyorgy
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról (kgfb) szóló törvény szerint az ügyfeleknek a közelmúltban kellett megkapniuk biztosítótársaságuktól a 2021. január elsejétől alkalmazandó díjtarifákról szóló ajánlatot. Akik úgy döntenek, hogy biztosítót váltanak, az aktuális szerződésüket legkésőbb december 1-jéig kell felmondaniuk a társaságuknál, majd mielőbb, legkésőbb december 31-ig meg kell kötniük új szerződésüket az új biztosítóval. Aki elégedett a társaságától kapott ajánlattal, annak nincs tennivalója. A biztosítási szektor kalkulációi szerint a mostani kampány a mintegy 5,3 millió kgfb-szerződésből több mint 1,1 milliót érint, közülük 636 ezer magántulajdonban lévő személygépkocsiét.

Akik úgy döntenek, hogy biztosítót váltanak, az aktuális szerződésüket legkésőbb december 1-jéig fel kell mondaniuk

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) honlapján eközben már közzétette a 2021-re vonatkozó fedezetlenségi díjtáblázatot is azokkal a tételekkel, amelyeket a felelősségbiztosítással nem rendelkező gépjárművek tulajdonosainak, üzembentartóinak kell fizetniük. A Mabisz összesítése szerint még mindig több tízezer ilyen jármű lehet a közutakon.

A 2021-re érvényes fedezetlenségi díjtáblázat alapján mindenki tájékozódhat, milyen elmaradással és milyen pluszkiadással számolhat. Személygépjárművek esetében, gépjármű-kategóriától függően, 560–1210 forintot kell fizetni azokra a napokra, amelyeken a gépjárműnek nem volt érvényes kgfb-szerződése. Autóbuszok esetében a fedezetlenségi díj 840–5210 forintot tesz ki, míg a tehergépkocsiknál akár a 4260 forintot is elérheti naponta.

Az a tény, hogy a jármű hosszabb ideig nincs használatban, nem mentesít a biztosítási kötelezettség alól – hívja fel a figyelmet a Mabisz.

Azok, akik hosszabb ideig nem használják járművüket, és nem szeretnének erre az időszakra biztosítási díjat fizetni, időlegesen kivonhatják azt a forgalomból.

Tavaly őszi adatok szerint a segédmotoros kerékpárok nélkül számított, akkor 5,2 millió magyarországi gépjármű közül több mint 89 500-nek nem volt (1,7 százalék) érvényes kgfb-szerződése. Mindazok azonban, akik e körbe tartoznak, nemcsak a fedezetlenségi díj megfizetését kockáztatják, hanem azt is, hogy ha egy balesetben felelősek lesznek, az okozott, akár több millió forintos kárt is meg kell téríteniük.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.