Biztonságosabb lesz az online kártyás fizetés

Az erős ügyfél-hitelesítés a kártyabirtokosok adatainak védelmét szolgálja és a visszaélések számának csökkentését célozza

Horváth Éva
2020. 10. 20. 7:28
A pénzintézetek termékei már jobban eladhatók mobilapplikációkon keresztül
A pénzintézetek termékei már jobban eladhatók mobilapplikációkon keresztül Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár több mint egy évük volt a magyarországi hitelintézeteknek arra, hogy a tavalyi határidő elhalasztását ­követően minden szükséges fejlesztést elvégezzenek az online kártyás fizetések esetén szükséges erős ügyfél-hitelesítés 2021. január 1-jei bevezetéséhez, sok esetben még most is a felkészülés jellemzi az érintetteket.

Az OTP Bank november 2-án már bevezeti az erős ügyfél-hitelesítést az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására. Ezt követően azoknál az ügyfeleknél, akik már megadták azonosítás céljából mobiltelefonszámukat a banknak, előfordulhat, hogy több lépésben kell megerősíteniük, valóban ők az internetes vásárláshoz használt betéti- vagy hitelkártya birtokosai – hívja fel a figyelmet a legnagyobb hazai hitelintézet. Egyszersmind arra is kéri ügyfeleit, hogy akik még nem adták meg érvényes mobiltelefonszámukat a banki azonosításhoz, tegyék meg azt időben.

A hitelintézetek termékeit egyre többen veszik igénybe mobilapplikációkon keresztül, a telefonszám pedig azonosítóként szolgál
Fotó: Havran Zoltán

Mint ismert, az erős ügyfél-hitelesítés a kártyabirtokosok adatainak védelmét szolgálja és a visszaélések számának csökkentését célozza. Akiknek be van állítva az OTP Bank internetes biztonsági kód szolgáltatása, internetes betéti vagy hitelkártyás vásárláskor egy SMS-ben kapott kóddal hagyják jóvá a fizetést. Ám november 2-től többlépcsős azonosítással találkozhatnak azok az ügyfelek is, akik az OTPdirekt internetes szolgáltatásba való belépéshez adták meg mobiltelefonszámukat.

Az OTP mellett több hazai hitelintézet is mostanában tervezi tájékoztatni ügyfeleit a jövő év első napjától aktuális változásokra. Az azénpénzem.hu összeállításából kiderül, hogy az MKB ezen a héten indítja az erős ügyfél-hitelesítésről szóló értesítési kampányát, míg a Takarékbank erre a hónapra tervezi ugyanezt. A Budapest Banknál pedig már lezajlott a felugró értesítésen keresztüli jóváhagyás tesztelésében részt vevő ügyfelek tájékoztatása.

Az új szabályozás 2021. január 1-jétől az uniós tagállamokban, továbbá az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Liechtensteinben és Izlandon üzemelő internetes oldalakon vonatkozik minden 30 euró feletti kártyás vásárlásra.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.