Honfitársaink több mint a fele megfogadta az év elején, hogy idén többet fog tenni a klímaváltozás kedvezőtlen hatásai ellen – állapítja meg a Lounge Group legújabb reprezentatív kutatása. Bár a felmérést végzők szerint több kérdésben lényegesen zöldebbnek mutatkoztak a válaszadók, mint amit az általános fogyasztói tapasztalatok szemléltetnek, az is kiderült, hogy a globális felmelegedés csökkentése érdekében a klímára érzékeny többségnek a családtagjai és a barátai is aktívan védik a környezetet, ráadásul ez magukra a válaszadókra is ösztönzőleg hat. – A családon és a barátokon túl a munkahelyek is motiválhatják az embereket a környezetvédelem érdekében, és jó hír, hogy a válaszadók több mint kétharmadának a munkahelye is odafigyel a tudatosságra – közölték a kutatók.
A magyarok nagy része saját bevallása szerint a hulladékgyűjtés terén tesz a legtöbbet a környezetéért. A legtöbben igyekeznek csökkenteni a háztartásban keletkező hulladék mennyiségét, és nagyon sokan szelektíven gyűjtik a szemetet, emellett egyre többen visszafogják a műanyagok használatát. Sokan például műanyagzacskó helyett már saját vászontáskával vásárolnak, vagy igyekeznek csomagolásmentes terméket választani és nem vesznek PET-palackozott italt sem, a háztartások csaknem fele pedig komposztálja a háztartási hulladékát.
Ez azonban csupán első lépés, sokan más téren is odafigyelnek. A felmérésben részt vevők fele például igyekszik környezetkímélő közlekedési eszközt is használni, és ugyanekkora részük fontosnak tartja azt is, hogy helyi termelőtől származó élelmiszert fogyasszon. Az is biztató, hogy a felnőtt lakosság igen magas aránya nem kér szívószálat italához a vendéglátóhelyeken – állapítja meg a klímaváltozással kapcsolatos hozzáállást a Lounge.