A Volánbusz 5,5 milliárd forint értékben kilencven, míg a Volán Buszpark Kft. közel 16,3 milliárd forint értékben 262 darab járművet vásárol. Az új autóbuszok szóló, azaz nem csuklós kivitelűek.
Az első példányok napokon belül forgalomba állhatnak, és 2020 tavaszáig az összes jármű megérkezik. Az új buszok tizenhat megyében teljesítenek majd szolgálatot. Az utasok Bács-Kiskun, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Komárom-Esztergom, valamint Nógrád, Pest, Somogy, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Veszprém és Zala megyében utazhatnak majd a modern járművekkel.
A mosonmagyaróvári és győri Kravtex által fejlesztett Credobus Econell típusú, 44 ülőhelyes autóbusz alacsony belépésű, akadálymentes, ezért kerekesszékkel és babakocsival is igénybe vehető.
Az 52 ülőhelyes Credobus Inovell járművek normál padlómagasságúak, ugyanakkor a kényelmes le- és felszállás mellett optimális méretű csomagteret biztosítanak. Mindkét típus wifiberendezéssel felszerelt, valamint ultrakönnyű szerkezetű. Az új járműveket környezetkímélő, Euro 6-os besorolású motorral, robotizált sebességváltóval és nagy teljesítményű klímaberendezéssel szerelték fel.

Fotó: Kurucz Árpád
A könnyű felépítésnek is köszönhetően a járművek üzemeltetése gazdaságosabb, akár 15 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető. A most aláírt szerződésekkel együtt összesen 638 korszerű, légkondicionált, USB-töltőpontokkal felszerelt és a jelenlegi legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelő autóbusszal bővül a Volánbusz járműállománya jövő év végéig. Ennek eredményeként a járműpark tíz százaléka újul meg. Régen volt már példa rá, hogy a magyar gyártók ilyen sok járműre kaptak megrendelést.
A Volánbusz 2019 és 2022 között összesen 3930 darab autóbusz beszerzését tervezi, így a vállalat teljes járműflottájának hatvan százaléka lecserélődhet.
Az autóbusz-állomány fiatalítása része a fenntartható közösségi közlekedés elérése és Magyarország buszstratégiájának megvalósítása érdekében tett intézkedéseknek. A vállalat tervei szerint 2022 végéig 8,99 évre, 2031 végéig pedig 5,73 évre szorítaná le járművei átlagéletkorát.