Az M1-es autópálya és Székesfehérvár között mintegy 85 kilométeres, a 13-as és 81-es főutak nyomvonalán, a települések elkerülésével létesítendő kétszer kétsávos szakasz tervezését az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft. A nyertes pályázóknak tanulmánytervet és környezeti hatásvizsgálati dokumentációt kell készítenie, valamint megszerezni a környezetvédelmi engedélyt. Az észak–déli irányú pálya a komáromi Duna-hidat, valamint az M1-es autópályát köti össze az M7-essel Székesfehérvárnál, illetve az M8-assal Sárbogárdnál. Az M8 új szakasza a Balaton keleti sarkától, Enyingtől vezet majd Dunaújváros felé, illetve a Pentele-hídon juttatja át a forgalmat a Duna-Tisza közére, és csatlakozik az M5-öshöz.

Brüsszel szankciót akar, miközben az EU tagállamai óriási mértékben vásároltak orosz nukleáris fűtőelemet
Az orosz energiaimportról való azonnali leválás súlyosan veszélyeztetné az EU és a tagállamok energiabiztonságát, emiatt a lépés most észszerűtlen – ezt nem más, mint az unió saját gazdasági kutatóintézete szögezte le.