Teljesen újjászületik a Keleti

Hétvégén befejeződik a kéthetes karbantartás a Keletiben, így hétfőn hajnalban újraindulhat a menetrend szerinti vonatközlekedés.

2019. 05. 25. 6:45
null
Menetrend szerint lezajlott a karbantartás, jön a teljes rekonstrukció Fotó: Éberling András
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hétvégén befejeződik a kéthetes karbantartás a Keletiben, így hétfőn hajnalban újraindulhat a menetrend szerinti vonatközlekedés. Az elmúlt két hétben többek között újraaszfaltozták az utasperonokat, új, modern, ledes utastájékoztató kijelzőfalat telepítettek, lebontották a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat.

A pályaudvar teljes hálózatán javították a vasúti pályát, és elvégezték a szükséges beavatkozásokat a felsővezetéki hálózaton – közölte lapunkkal Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Menetrend szerint lezajlott a karbantartás, jön a teljes rekonstrukció
Fotó: Éberling András

A karbantartás véget ért, de a rekonstrukció csak most kezdődik: a pályaudvaron utascentrum létrehozását tervezi a vasúttársaság. Így az utasoknak a jövőben nem kell a pályaudvaron a széttagolt értékesítési pontok között ingázniuk, helyette egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással és az utazással kapcsolatos ügyek intézésére.

Az utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósulhat meg. Kilenc pénztári és két ügyfélszolgálati munkahely kaphat majd helyet, így a belföldi és a nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az információs és az ügyfélszolgálati iroda is itt működhet tovább.

Helyet kap még egy szolgáltatásértékesítő iroda, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket intézik majd. A nemzetközi jegyváltást segítve az utascentrumban elhelyeznek egy önkiszolgáló nemzetközi jegyvásárlási pontot is.

A menetjegyváltási idő csökkentése a MÁV kiemelt céljai között szerepel, ezért az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó fogja a megfelelő munkaállomáshoz irányítani a várakozó utasokat, és terv szerint a jegy­automaták számát is növelni fogják a jelenlegi 14-ről 26-ra. Annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen meg tudják közelíteni a peronokat, mozgólépcső és lift is épül.

Az elnök elmondta, jelenleg az építési engedély beszerzéséhez szükséges tervezés zajlik, az ütemezés szerint október elején indulhat meg a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás, és 2020 tavaszán kezdődhet meg az utascentrum építése. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósulhat meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.