A Cathay Pacific Airways kirúgott három légiutas-kísérőt, miután panaszt tettek, hogy az érintettek diszkriminálták az angolul nem beszélő utasokat – írja a BBC.
A kirúgás azután történt, hogy egy vasárnapi járat során a légiutaskísérő-személyzetről hangfelvétel készült, amelyen gúnyolódtak az utasokon, s ez felkerült a világhálóra. A hongkongi légitársaság a belső vizsgálatot követően cselekedett, és bocsánatot kért. A kínai állami média azt állította ugyanis, hogy a légitársaság lenézi a szárazföldi kínaiakat.
Egy Csengtuból Hongkongba tartó utas azzal vádolta a légiutas-kísérőket, hogy kigúnyolták azokat az utasokat, akik tévedésből „szőnyeget” kértek „takaró” helyett. A hangfelvételen hallható, ahogy az egyik légiutas-kísérő nevetve mondja a kollégáinak: „Ha nem tudod angolul azt mondani, hogy takaró, akkor nem kaphatod meg. A szőnyeg a padlón van.”
Az eset hatalmas felháborodást váltott ki a kínai közösségi médiában, egyes felhasználók a Cathay Pacific bojkottjára szólítottak fel.
John Lee hongkongi vezérigazgató azt is kimondta, hogy az incidens megbántotta a hongkongi és a szárazföldi honfitársak érzéseit. Ronald Lam, a légitársaság vezérigazgatója bocsánatot kért az incidensért, és közölte, hogy személyesen fogja vezetni a munkacsoportot, amely felülvizsgálja a vállalat magatartási kódexét.
Az olyan nagy márkák, mint a H&M, a Nike, az Adidas és a Puma gazdaságilag mind megérezték azoknak az eseteknek súlyát, melyekben kulturális érzéketlenség vagy politikai viták fordultak elő Kínával kapcsolatban és azokat a közösségi média felkapta.
– Bárki, aki megsérti a kínai népet, készüljön fel arra, hogy megfizeti az árát – mondta 2021-ben Hua Csunying, a kínai külügyminisztérium szóvivője, amikor a nyugati vállalatokról kérdezték, amelyek bojkottal szembesültek, miután aggodalmukat fejezték ki az állítólagos emberi jogi visszaélések miatt Hszincsiang tartományban.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: AFP/Daniel Slim)