Celebekkel népszerűsítenék az uniós választásokat

Az EU 37 millió eurós kommunikációs stratégiájának célja, hogy elérje az uniós polgárokat, növelve a tájékozottságukat és szavazási hajlandóságukat.

Forrás: Euractiv2023. 09. 07. 11:34
Szavazás az Európai Parlamentben 2019-ben. (Forrás: Thomas Ekman Jørgensen / Twitter)
Szavazás az Európai Parlamentben 2019-ben. (Forrás: Thomas Ekman Jørgensen / Twitter)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Parlament „celebekkel” kívánja népszerűsít Európa-szerte a jövő évi uniós választásokat – tudta meg az Euractiv egy parlementi feljegyzésből.

A parlament 2024-es európai választási kommunikációs stratégiájának részeként tekintene a hírességekre, akiket „multiplikátoroknak” neveztek meg, azzal a céllal, hogy „mozgalmat hozzanak létre a demokrácia érdekében” ezzel terjesztve a szavazás fontosságát.

További faktorként jelölték meg az újságírókat, civil szervezeteket, vállalkozókat és egyéb uniós intézményeket.

Az EU 37 millió eurós kommunikációs stratégiájának célja – a portál szerint –, hogy elérje az uniós polgárokat, növelve a tájékozottságukat, csökkentve a dezinformációt.

Amint arra az Euractiv is felhívja a figyelmet, az Európai Parlament fő üzenetei közé tartozik, hogy az intézmény hogyan befolyásolja a polgárok mindennapi életét, miért jelent hozzáadott értéket a parlamenti demokrácia a társadalom számára, és miért fontos elmenni az urnákhoz.

A parlament tervei szerint az uniós választások előtti utolsó két hónapban „menj el szavazni” kampányt hirdet majd, hogy minél többek figyelmét felhívja a szavazáson való részvételre. Ilyen a 2019-es voksolás során is történt, a hirdetések a televízióban, újságokban, mozikban és egyéb csatornákon is megjelennek majd.

A portál szerint a parlamenti politikai csoportoknak fegyelmet kell majd tanusítaniuk az ügyben, hiszen a választásokat megelőző hat hónapban törvényileg tilos kampányolniuk, mivel azok nagy részét az európai és a nemzeti politikai pártok irányítják majd.

Nem véletlen, hogy az EU intézménye igyekszik népszerűsíteni a szavazást, hiszen ugyan 2019-ben elérte az ötven százalékot a részvétel, az uniós választások jellemzően „érdektelenséget” mutatnak az állampolgárok körében. Sok ország éppen ezért más, helyhatósági, esetleg parlamenti választásokat is kiír az uniós voksolás napjára, ezzel növelve az urnákhoz járulók számát.

 Az Eurobarometer legfrissebb, júniusi közvélemény-kutatása szerint a válaszadók 67 százaléka mondta azt, hogy valószínűleg elmegy majd szavazni, míg 2018 áprilisában ez az arány 58 százalék volt.

Borítókép: Szavazás az Európai Parlamentben 2019-ben. (Forrás: Thomas Ekman Jørgensen / Twitter)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.