Volker Wissing szabaddemokrata szövetségi közlekedési miniszter figyelmeztette a Szociáldemokrata Párt (SPD), a Zöldek és a Szabaddemokrata Párt (FDP) parlamenti frakcióvezetőit a közelgő vezetési tilalmakra a német utakon.
– Nem tehetünk mást, mint hogy megtiltjuk a hétvégi személygépkocsi-, busz- és kamionforgalmat, ha július 15-ig nem fogadják el a klímavédelmi törvény módosítását, jelentette ki Wissing – írja a Junge Freiheit.
A Zöldek eddig blokkolták a szövetségi kormány erről szóló reformjáról kilenc hónapja született döntését. Ez az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának egészének csökkentéséről szól, és nem vizsgálja az egyes ágazatokat külön-külön. Mivel a közlekedési szektor normál körülmények között nem tudja teljesíteni a követelményeket, az egyetlen lehetőség a közlekedési tilalom elrendelése.
A klímavédelmi törvény eddig arra kötelezte a felelős szövetségi kormányhivatalokat, hogy vészhelyzeti programokat hajtsanak végre a kibocsátási szintek betartása érdekében.
Azt is előírja, hogy az éghajlatot károsító üvegházhatású gázok kibocsátását 2030-ra 65 százalékkal csökkentik 1990-hez képest. Megengedhető maximális határértékeket határoz meg a közlekedés, az ipar és az energiaipar területén.
„A közlekedési tilalmat nehéz lesz megértetni a lakossággal”
Levelében Wissing kifogásolja, hogy az új törvény blokkolása jelentős jogi bizonytalansághoz vezet, ami sem a légkört, sem pedig a szövetségi kormány hírnevét nem szolgálja. A közlekedési miniszter szerint a közlekedési tilalom drámai következményekkel járna Németországra nézve.
Nemcsak a polgárok szenvednének kárt, hanem az ellátási láncok is tartósan megszakadhatnak, mivel irreális lenne a közlekedés rövid távú átállása a közúti forgalomról a vasútra. Attól is tart, hogy a turizmus is hátrányt szenvedne, ez pedig jelentős gazdasági károkat okozna.
Ha a törvény 2024. július 15-e előtt nem lép hatályba, minisztériumának azonnali programot kell előterjesztenie a közlekedési ágazat kibocsátási kvótájának való megfelelés érdekében 2030-ig – mondta Wissing
Ez azt jelentené – amit nehezen tudnának kommunikálni a lakosságnak –, hogy Németországban határozatlan időre hétvégi közlekedési tilalmat vezetnének be.
Nehéz lenne megmagyarázni, hogy az emberek csak a hét öt napján használhatják autóikat, noha összességében elérjük klímavédelmi céljainkat, tette hozzá.