A tömegközlekedés egyre kevésbé biztonságos a nők számára. Csak Berlinben az elmúlt tíz évben 260 százalékkal nőtt a buszokon és vonatokon elkövetett szexuális bűncselekmények száma.
2023-ban a tömegközlekedési járműveken 391 bűncselekmény történt. Azaz naponta több mint egy, írta az eXXpress.
A támadásokról és nemi erőszakról szóló hírek továbbra is sokkolják a német társadalmat. Idén februárban például egy 33 éves férfi megerőszakolt egy 63 éves nőt a 3-as metró vonalán.
Antje Kapek, a berlini Zöldek közlekedési szóvivője a csak nők számára fenntartott kocsik bevezetését követelte. A példakép Japán fővárosa, Tokió, ahol délelőtt és délután 5 és 9 óra között csak női utasok számára biztosítanak kocsikat.
13 543 erőszakos bűncselekmény csak a német pályaudvarokon
Azonban nem csak a közlekedési járműveken félnek utazni a nők, a pályaudvarok környékén az egész közterület – legyen szó nagy- vagy kisvárosról – egyre inkább no-go zónává válik, és nem csak éjszaka.
Csak 2024 első félévében a szövetségi rendőrség 13 543 erőszakos bűncselekményt regisztrált a német pályaudvarokon.
A késes bűncselekmények és a szexuális bűncselekmények nagy része nem német, hanem migrációs hátterű elkövetőkhöz köthető, akik az elmúlt tíz évben akadálytalanul átléphették a határt.
A külföldi és migráns elkövetők felülreprezentáltak a nemi erőszaknál
A 2023-as adatok azt mutatják, hogy a külföldi elkövetők óriási felülreprezentáltságot mutatnak a késes támadások statisztikáiban. A lista élén a szírek, törökök és afgánok állnak. A nem német gyanúsítottak a késes támadók több mint 50 százalékát tették ki tavaly. Hasonló a helyzet a nemi erőszakkal kapcsolatos bűncselekmények esetében is.
A NIUS észak-rajna–vesztfáliai nemi erőszakkal gyanúsítottak névsorának elemzése azt mutatja, hogy az elkövetők 55,8 százaléka nem német, hanem migrációs hátterű.
Indiában és Indonéziában már vannak olyan busz- és vonatfülkék, amelyek csak a nők számára vannak fenntartva, hogy megvédjék őket a szexuális zaklatástól. Hasonló intézkedésekre hamarosan Németországban is szükség lehet, ha a növekvő számokat nézzük. A németországi nőknek nem kellene félniük a vonatra szállástól, ha 2015-ben nem nyitották volna meg a határt – mutatott rá a lap.
A V4NA májusban írt arról, hogy „polgárháborús” körülményekről számolt be a német vonatokon a vasúti dolgozók szakszervezeti vezetője. Mint mondja, véres támadások, zaklatások érik őket és az utasokat is, a dolgozók félelemből gyakran bezárkóznak a vagonokba. Traumáikat pedig súlyosbítják a sikeres „integrációról” beszélő politikusok.