A film, amelynek világpremierje a Netflixen volt október 13-án, egy az egyben visszahozza a Totál szívás című sorozat hangulatát, képi és szimbolikus világát. Igaz, a spin-off filmeket nagyon el lehet rontani, hogyha kontár kezekbe kerülnek a jogok, de az El Caminót azért várta mindenki nyugodtan, mert a sorozat kitalálója, forgatókönyvírója, esetenkénti rendezője, Vince Gilligan készítette, egyáltalán nem rejtve véka alá, hogy a kemény magnak, az ősrajongóknak készül. És hogy lelőjük a poént: Walter White, a sorozat főszereplője visszatér a filmben, de azt, hogy életben maradt vagy csak emlékekben köszön vissza, kár volna elárulni.

Fotó: Netflix
Az El Camino: A Breaking Bad Movie tehát nem az újdonsült rajongóknak szól, és talán időpocsékolásnak érezhetik azok, akik csak a Netflix által készített negyedórás videót nézték meg, amelyben az eredeti, 2013-ban befejeződött Totál szívás-sorozat öt évadját summázták. A sorozat végén meghalt a középiskolai kémiatanárból drogbáróvá vált főszereplő, Walter White, a másik főszereplő, Jesse Pinkman pedig kiszabadult a neonácik fogságából, és az utolsó filmkockán látható, hogy egy Chevrolet El Camino kocsival belehajt az éjszakába, miközben felszabadultan üvölt. Ezzel véget is ér sorozatbeli története.
A film itt veszi fel a fonalat, tehát lényegében a sorozat egyenes folytatásának tekinthető. És persze mivel Vince Gilligan különösen szereti a jelképeket, a kocsimárka neve (amely spanyolul „az utat” jelenti) arról is szól, hogy a rendőrség által üldözött, több gyilkosságért, drogkereskedelemért és még ki tudja, miért üldözött főszereplőnek meg kell találnia a sajátját, hisz eddig mások irányították. Tehát Jessenek végig kell járnia ezt az utat, és még pár váratlan és veszélyes ellenséggel is le kell számolnia ahhoz, hogy eljusson a „végső határra”.
Ráadásul Jesse Pinkman múltjának fehér foltjai is eltűnnek, hisz a film során állandóan visszatérnek fogva tartása, megkínzása, lelki tortúrájának emlékképei, tehát a pokoljárás utolsó stációjának is beillik a film, amelynek a végén nem a paradicsom várja a főszereplőt, hanem a felejtés és az újrakezdés lehetősége. Mert amint az egyik emlékképben Mike, az egyik korábbi partnere mondja neki: „Újrakezdeni lehet, de semmit sem lehet jóvátenni.”