A legérzékibb hangú pacsirta

Lélegzetelállító koncerttel örvendeztette meg a közönséget Aida Garifullina kedden este a Margitszigeti Operagálán, ahol sztárvendégként lépett fel Pier Giorgio Morandi karmester vezényletével a Magyar Állami Operaház Zenekarának kíséretében.

Oszlányi Gyöngyvér
2022. 08. 04. 12:00
Fotó: Dutkay Peter
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Aida Garifullina, akit nem túlzás a legérzékibb hangú pacsirtaként is emlegetni, népszerű operaáriákat adott elő kedd este a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. Az operaáriák mellett megörvendeztette a közönséget a leghíresebb duettekkel is, amelyben partnere Brickner Szabolcs volt, aki idén tavasszal a felújított Operaházban Plácido Domingóval sikert aratott Simon Boccanegrában.

Aida Garifullina lélegzetelállító hangját a szirének énekéhez is hasonlíthatjuk, a margitszigeti közönség pedig Odüsszeusznak érezhette magát, ráadásul nemcsak a világsztár hangja volt csábító, hanem az énekesnő magával ragadó személyisége is.

Garifullina dús hangzású, telt lírai szopránja és érzelmeket mély megéléssel közvetítő előadásmódja első hallásra rabul ejtette a hallgatóságot a koncerten, lehetetlen volt nem figyelni minden mozdulatára, arcrezdülésére.

Az Operaház Állami Zenekarának kivételes technikai tudása és előadásmódja ragyogóan egészítette ki Aida Garifullina áriáit, Pier Giorgio Morandi karmester egyenletes és határozott kézzel tartotta egyben az egész produkciót.

Budapesten másodszor lépett fel az operadíva, aki az előadás végén elismerő szavakkal szólt fővárosunkról, és közösségi oldalán is a városról készült fotón köszöntötte a magyarokat. Elmondása szerint „a csillagos ég alatti szabadtéri gálakoncertekben mindig van valami varázslatos, valami igazán romantikus és különleges”. Az Operaház zenekara Bizet Carmen virágáriájával indította az estet, majd Aida Garifullina igazi királynőként vonult be a színpadra lenyűgözően csillogó, hosszú, mentazöld színű estélyi ruhájában. Bellini Norma című operájából a leghíresebb áriát, a Casta divát hangjának ezüstösen erőteljes és érzékeny vonulatait hangsúlyozva adta elő, a közönség pedig arra figyelt, hogy egyetlen magas hangról se maradjon le. Aida Garifullina hangjának tisztasága és hangszínének egyenletessége, könnyed, alig hallható levegővételei révén gyorsabb előadásmódja Gunot Rómeó és Júlia – Je veux vivre dalában volt a legjobban szembetűnő.

A szünet után, Aida Garifullina újabb, immáron fehér ruhakölteményével teljesen más hangulatot teremtett a színpadon. Rossini, Leoncavallo, Masca­gni, Verdi műveit Puccini O mio babbino caro című drámai hatású áriája követte, amit magával ragadó áhítattal adott elő. A világszínvonalú előadást hosszan tartó ováció követte, a művésznő pedig reményét fejezte ki, hogy még visszatérhet a budapesti közönséghez.

Borítókép: Aida Garifullina (Fotó: Gálos Mihály Samu)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.