Az ötlet, hogy kötet foglalja össze, mutassa be F. Kovács Attila meglehetősen szerteágazó életművét, Kieselbach Tamás művészettörténésztől, galeristától származik, akinek régi vesszőparipája, hogy kevés a magyar képzőművészeket bemutató könyv, monográfia. – A gyűjtemények, amelyek felbomlanak, értelmüket vesztik – fogalmazott, hozzáfűzve: a kötetek ellenben megmaradnak. – Tudom, milyen érzés, amikor valaki kezébe veszi saját életművét, ennek a hatása alatt élek az utóbbi években – mondta a műgyűjtő.
– Körülbelül négy éve vetette fel Kieselbach Tamás először a könyv ötletét – árulta el F. Kovács Attila. – Két esztendeje jött az ihletett pillanat, amikor azt mondtam: nincs további időhúzás, és belevágtunk.
Kieselbach Tamás ekkor kérte fel mellé szerkesztőnek Rieder Gábor művészettörténészt, akiről F. Kovács Attila elárulta: olyan jó munkakapcsolatban dolgoztak, hogy amikor a közel hatezer fotóból kiválogatták azt az ötszázat, ami bekerült a kötetbe, egyszer sem vesztek össze. – Ami, engem ismerve, igen nagy szó – vallotta be a művész.
A szerkesztési elv kiválasztásakor leszögezték: nem csinálnak időrendi, sem műfaji könyvet, ennek megfelelően végül konceptuális fejezeteket alkottak. – Olyan kötetet, amelyik nem bemutatja az életművet, hanem maga az életmű része, egy műtárgy, egy művészkönyv – mondta el Rieder Gábor. – Így lett életműkönyv a műfaji megnevezése.
Vagy miként Kieselbach Tamás fogalmazott: világ- és látványértelmező könyv, amelyben minden egyes lapozás új és új élményeket ad. Ebben komoly szerepet játszottak a tervező grafikusok, Czakó Zsolt és Kecskés Barbara.
F. Kovács Attila a 70-es évek óta több művészeti ágban maradandót alkotott itthon és a nemzetközi színtéren egyaránt. Építésznek indult Makovecz Imre tanítványaként, mégis filmdíszletek tervezésével szerzett hírnevet. Bódy Gábor Psychéjén kívül Szabó István A napfény íze és Sándor Pál Szerencsés Dánielje mind őt dicsérik. A rendszerváltás táján képzőművészként ugyancsak sikerrel mutatkozott be, a Műcsarnok mellett kiállított Berlinben, Szöulban, Chicagóban és New Yorkban is. Ekkortól dizájnerként nemzetközi hírű konceptdizájn-bútorkollekciókat tervezett és mutatott be Londonban Megyesi Zsuzsával. Az enteriőrökön, éttermeken és bárokon kívül olyan, nagy jelentőségű múzeumok kialakítását álmodta meg, mint a Terror Háza vagy a Sorsok Háza. Előbbiért 2022-ben megkapta a Kossuth-díjat.
Rieder Gábor szólt arról, hogy AttilaFK életművének minden területét misztikus szimbólumok hatják át, amelyek jellemzik a művészetét, világról alkotott képét. – Ezeket bátran használtuk a könyvben, mivel Kieselbach Tamás rámutatott, hogy meglehetősen ritkán bukkannak fel a kortárs művekben – magyarázta a kötet szerkesztője. A galériatulajdonos a Ferenczfy Kovács Attila által alkalmazott motívumokról megjegyezte: azok nagy erejű szimbólumok, amelyek messzire mutatnak, úgy, mint a templomok díszítőelemei. – Rátalált, és ezek erejét értelmezi. Olyan szimbólumok ezek, amelyek más tradíciókban is megjelennek, függetlenül attól, hogy az én utam az Újszövetség, amivel szintén összefüggésben vannak – tette hozzá Kieselbach Tamás.