Hegedű és fuvola kettősversenyek hangzanak el, de igazi világszámként két virtuóz tubás is szerepet kap, akik a legnagyobb rézfúvós hangszer fizikai adottságait meghazudtolva Vivaldi egyik legnépszerűbb a-moll hegedű kettősversenyében kapnak szólista szerepet. A barokktól a jazzig koncerten két zenei „végpont” találkozik: a barokk zene a formák és harmóniák új világát hozta a XVII. században, miként a jazz a XX. században.
Az este fél nyolckor kezdődő koncert nyitányaként Purcell g-moll chaconne-ja abba az időbe kalauzolja a nagyérdeműt, amikor II. Károly király visszatérését követően, 1660 körül újra megnyíltak a színházak Londonban. A színházi zenét is visszahozták, kiegészítő, kísérő szerepet kapott a darabokban, illetve az előadás előtt és a szünetekben csendültek fel zeneművek.
A hangversenyen elhangzik még Vivaldi C-dúr fuvola kettősversenye, Tálas Áron Ostinato, Jazz Concerto és Baroque Style című darabjai, Händel g-moll concerto grossója, Telemann G-dúr hegedű kettősversenye, valamint Vivaldi a-moll hegedű kettősversenye.
Közreműködik a Tálas Áron Trió, valamint a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara, vezényel Thomas Elefant, szólisták Kunszeri Márta és Rácz János fuvolán, Fahidi Patricia és Gál Károly hegedűn, Keresztesi Bálint és Lukács Gergely pedig tubán. Az est műsorvezetője Becze Szilvia, a Bartók Rádió kiemelt szerkesztő-műsorvezetője.