A kiállítás alkotói újragondolták a művészet és a technológia kapcsolatát, létrehozva egy páratlan audiovizuális élményt, amely egyedülálló a hazai művészeti palettán. A Cinema Mystica célkitűzése szerint a kiállítóhely félévente új kiállítással jelentkezik, így mutatva be a hazai és a kelet-közép-európai térség újmédia alkotóit az itthoni közönségnek. Az interaktív, digitális művészeti installációk 1200 négyzetméteren, tíz teremben láthatók. Mint a közleményükben írják, a Párisi Udvar tere egy varázslatos világ, ahol összeér múlt és jövő, az épületrész ismét megtelik fénnyel. Itt kapott helyet anno a legendás Hologram Galéria, és most Cinema Mystica nyitásával ismét egy misztikus utazásra kelhetnek a látogatók a térben. A Cinema Mystica jelenleg egy egyedülálló művészeti projekt, nemcsak Magyarországon, de a kelet-közép-európai térségben is. A hasonló tematikájú immerzív digitális művészeti kiállítások, mint a TeamLab (Dark Matter Berlin és Superblue Miami), az Atelier Des Lumiéres (Párizs), az NXT Museum Amsterdam és a Luminarium (USA) nagy sikerrel futnak szerte a világban és egyre nagyobb teret hódítanak.

A kiállítóhely művészeti vezetője Vigh Dávid, aki kurátora is a ma nyíló kiállításnak, a nemzetközi hírű Global Illumination alkotói közösség vezetője. Elmondta, hogy az immerzió belemerülést jelent, ami a kiállítás összefüggésében körbejárható tereket, objektumokat és ezek sorozatát jelenti, ahol a képi és a hangélmény 360 fokos, háromdimenziós. Az immerzív élmény során a néző a műalkotás aktív vagy passzív részesévé válik, ezzel átlépve a klasszikus művészet által évezredek óta meghúzott határokat.
A szakralitás és a digitális művészet kapcsolata
– A Cinema Mystica univerzum a fény, a hang és a művészet birodalma – hangsúlyozta Vigh Dávid. – Egy érzékszervi utazás, amely számos egyedi újmédia installáción vezet végig. A kiállítóterek átalakulnak misztikus világokká, ahol elmosódnak a határok a valóság és a vízió között. Egy játék ez, amely során olyan kozmikus tereket hozunk létre, ahová a néző meghívót kapott, beléphet és részesévé válhat a varázslatnak – tette hozzá a kurátor. Mint mondta, a nyitókiállítás a szakralitás és a digitális művészet kapcsolatát helyezi fókuszba. A következő kérdések mentén inspirálódtak a kiállító alkotók a kurátori felhívásra: „Lehet a digitális művészet vizionárius? Közvetíthet szakrális tartalmakat? A technológia válhat-e alázatossá egy magasabb rendű cél érdekében? Hogyan alkalmazható a mesterséges intelligencia a transzformatív tartalmak gyártásban?” Az eredmény: misztikus belső terek, immerzív installációk, transzformatív élmények, „Light / Sound / Art / Magic”.