Büszkeség! Neves olaszországi múzeum helyezi középpontba Budapest gazdag kulturális örökségét

Tizenhárom hazai dizájmárka és művész munkái jelentek meg április 15. és 21. között a Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében a Triennale Milano Múzeumban a Milan Design Week során. A Design Walk in Budapest kiállítás kurátora, a világhírű Rossana Orlandi egy, a magyar főváros gazdag kulturális örökségét középpontba helyező koncepciót hívott életre. A design LAB curated by Rossana Orlandi programban elkészült termékeken és kortárs művészeti alkotásokon keresztül a magyar kultúra keresztmetszetét a Budapest Select ernyőmárka alatt láthatta a nemzetközi közönség

2024. 04. 24. 10:00
Fotó: Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Divat & Design Ügynökség stratégiájának négy fő pillére közé tartozik a hazai tervezők ismertségének növelése és a külpiacra lépés elősegítése, ennek jegyében nemzetközi dizájnvásárokon és kiállításokon való megjelenéssel segíti a márkákat. Az idei évben a világ egyik legnagyobb dizájneseményén, a Milan Design Weeken jelent meg a magyar dizájnt középpontba helyező önálló kiállítás a Triennale Milano Múzeum épületében. A Design Walk in Budapesten egyszerre voltak láthatók a kortárs formatervezési innovációk és a kulturális értékek.

Milan Design Week: csodás fővárosunk Olaszországban is megvillan.
Milan Design Week: csodás fővárosunk Olaszországban is megvillan. Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség

„Büszke vagyok arra, hogy egy méltó helyen, a meghatározó Triennale Milano Múzeumban a megjelenésünk nemcsak a magyar alkotók kivételes tehetségét mutatta be, hanem bepillantást engedett Magyarország sokrétű kulturális örökségébe is” – idézi a közlemény Jakab Zsófiát, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatóját. 

A design LAB curated by Rossana Orlandi keretében készült termékek a nemzetközi közönség figyelmét is felkeltették. 

A Design Walk in Budapest kiállítást olyan szakmai magazinok ajánlották a látogatók figyelmébe, mint a Dezeen, a DesignBoom és az olasz La Repubblica dizájnkiadványa, a Door. A hét egyik csúcspontjaként Rossana Orlandi személyesen vezette körbe a vendégeket a kiállításon.

A design LAB curated by Rossana Orlandi termékeit a magyar kulturális örökség inspirálta, a tervezők közül többen Budapest ikonikus helyszíneiből merítettek ihletet, amely így a milánói kiállítás koncepcióját is meghatározta. 

A kiállítás a város egyedi hangulatát hangsúlyozta, mely megőrzi sokszínű történelmi hagyományait, miközben magába szívja a modernitást. A dizájntárgyak mellett kortárs magyar képzőművészeti alkotások, szobrok, festmények és fotók voltak láthatók.

A tavalyi évhez hasonlóan további helyszíneken is találkozhatott hazai munkákkal a közönség. Rossana Orlandi Master Galériájában a Solinfo Group Timbart márkájának kiállítótere, valamint Tombor Zoltán fotográfus képei is helyet kaptak. Kele Sára és Cserba Anna kollaborációjának eredménye, a MOTO pedig az Isola Design Festival helyszínén mutatkozott be.

A Milan Design Weekre idén több mint 1100 esemény csatlakozott a hivatalos programkínálathoz 838 márkával, az online közönség 23 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest, 630 ezer látogatót vonzott 162 országból.


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.