A Magyar Divat & Design Ügynökség stratégiájának négy fő pillére közé tartozik a hazai tervezők ismertségének növelése és a külpiacra lépés elősegítése, ennek jegyében nemzetközi dizájnvásárokon és kiállításokon való megjelenéssel segíti a márkákat. Az idei évben a világ egyik legnagyobb dizájneseményén, a Milan Design Weeken jelent meg a magyar dizájnt középpontba helyező önálló kiállítás a Triennale Milano Múzeum épületében. A Design Walk in Budapesten egyszerre voltak láthatók a kortárs formatervezési innovációk és a kulturális értékek.
„Büszke vagyok arra, hogy egy méltó helyen, a meghatározó Triennale Milano Múzeumban a megjelenésünk nemcsak a magyar alkotók kivételes tehetségét mutatta be, hanem bepillantást engedett Magyarország sokrétű kulturális örökségébe is” – idézi a közlemény Jakab Zsófiát, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatóját.
A design LAB curated by Rossana Orlandi keretében készült termékek a nemzetközi közönség figyelmét is felkeltették.
A Design Walk in Budapest kiállítást olyan szakmai magazinok ajánlották a látogatók figyelmébe, mint a Dezeen, a DesignBoom és az olasz La Repubblica dizájnkiadványa, a Door. A hét egyik csúcspontjaként Rossana Orlandi személyesen vezette körbe a vendégeket a kiállításon.
A design LAB curated by Rossana Orlandi termékeit a magyar kulturális örökség inspirálta, a tervezők közül többen Budapest ikonikus helyszíneiből merítettek ihletet, amely így a milánói kiállítás koncepcióját is meghatározta.
A kiállítás a város egyedi hangulatát hangsúlyozta, mely megőrzi sokszínű történelmi hagyományait, miközben magába szívja a modernitást. A dizájntárgyak mellett kortárs magyar képzőművészeti alkotások, szobrok, festmények és fotók voltak láthatók.
A tavalyi évhez hasonlóan további helyszíneken is találkozhatott hazai munkákkal a közönség. Rossana Orlandi Master Galériájában a Solinfo Group Timbart márkájának kiállítótere, valamint Tombor Zoltán fotográfus képei is helyet kaptak. Kele Sára és Cserba Anna kollaborációjának eredménye, a MOTO pedig az Isola Design Festival helyszínén mutatkozott be.
A Milan Design Weekre idén több mint 1100 esemény csatlakozott a hivatalos programkínálathoz 838 márkával, az online közönség 23 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest, 630 ezer látogatót vonzott 162 országból.