Balczó Barnabás fontosnak tartotta kiemelni, hogy a 157 éves magyar cégnek dolgozó 21 ezer ember fontos része a társadalomnak. A Magyar Posta Zrt. a Postakürt Alapítványával közösen hozta meg korábban a döntést, hogy a múzeumi kincseiket, szakgyűjteményüket nem engedik át az enyészetnek, hanem az egész ország számára hozzáférhetővé teszik – fogalmazott.
E törekvés jegyében újították fel és nyitották meg az elmúlt években a nagyvázsonyi, a szabadkígyósi, az ópusztaszeri és a diósdi postamúzeumot. A szentendrei skanzen után nemrég adták át Hollókő megújult kiállítóhelyét, ahol egy XXI. századi működő posta is található a múzeumi környezeteben – tette hozzá.
A balatonszemesi Postamúzeumról az elnök-vezérigazgató elmondta, 62 éves múltra tekint vissza mint kiállítóhely. – Egy ilyen, a postai mobilitást bemutató múzeum a Balaton partján a gyerekekkel érkezők számára is komoly élmény, több mint egy bazári látványosság – jegyezte meg.
Holló Szilvia-Andrea, a Postamúzeum igazgatója arról beszélt, hogy régen nem a fürdőzésről, nyaralásról volt híres a Balaton, hanem tájékozódási pontnak számított, amelyet postaútvonalak öleltek körbe. Az északi útvonalak fontos állomása Nagyvázsony, a délinek Balatonszemes volt, amely egykor lóváltó állomásként működött.
A Kocsiszekértől az elektromobilig – a postai szállítás története a középkortól napjainkig című tárlat legnagyobb tárgya egy 1928-ban gyártott vasúti mozgópostakocsi.
A legújabb tárgy egy Kyburz elektromos tricikli, amilyeneket ma is használnak a kézbesítők, és amelyet ki is próbálhatnak a látogatók.
A megnyitó végén Urbán Gyöngyi, a kiállítás kurátora tárlatvezetést tartott az érdeklődőknek.