Az MDDÜ kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és kreatívipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, így szezonról szezonra kiemelten kezeli a kétoldalú nemzetközi együttműködések erősítését. A 15. BCEFW-t minden eddiginél több nemzetközi partnerség övezi, mely révén hazánkon kívül hat ország – Románia, Szerbia, Szlovákia, Lengyelország, Szlovénia és Csehország – tervezői is bemutatják legújabb kollekcióikat.
A Budapest Central European Fashion Week mára a régió meghatározó divateseményévé nőtte ki magát
A tizenötödik szezon egyik különlegessége, hogy az eddigiek mellett a Czech Fashion Councillal és a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Weekkel is együttműködésre léptünk. A divathét így nemcsak kulturális, hanem egyre nagyobb gazdasági értéket is teremt. Egyrészt a divat diplomácia révén támogatja a régiós országok közötti párbeszéd kialakulását, másrészt a nemzetközi szakmát széles körben vonzza Budapestre, építi az országimázst és új gazdasági lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt
– emelte ki Jakab Zsófia, kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.
Hozzátette, hogy a kétoldalú együttműködéseknek köszönhetően a magyar márkák is részt vehetnek a nemzetközi partnerek eseményein, így a kreatívipari szereplők piacszerzését növelik ezek a partnerségek. Ezzel a tudatos építkezéssel a BCEFW mára a régió meghatározó divateseményéve nőtte ki magát és több sikeres kollaborációt tudott megvalósítani.
A nagyszámú tervezői jelentkezés miatt ismét háromnapos divathétvégére készülhetnek az érdeklődők, így már pénteken kezdetét veszik a divatbemutatók.
A nagy múltú Corvin Palace épületében található Apollo Galériában megrendezett kollektív show-k a régiós tervezők látásmódját és stílusát ismertetik meg a közönséggel a pénteki napon. Szombaton és vasárnap pedig a magyar és közép-európai márkák legújabb kollekciójával találkozhatnak az érdeklődők a Millenáris G épületében.