Így ünnepel a tizenötödik Budapest Central European Fashion Week

Magyarország mellett további hat ország mintegy ötven feltörekvő és már ismert divattervezőjének őszi-téli kollekcióját vonultatja fel a 15. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) február 10. és 16. között. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a jubileum alkalmából minden eddiginél több nemzetközi szervezettel működött együtt, hogy Közép-Európa kortárs divatipari gazdagságát egy platformon mutassa be a divatipari szakemberek, forgalmazók, újságírók és a nagyközönség előtt. Az esemény emellett divatikonokkal, tudatos divatipari szemléletet támogató kísérőprogramokkal teszi felejthetetlenné a jubileumot.

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség2024. 12. 19. 15:41
Budapest Central European Fashion Week
Izgalmas divatbemutatókat láthatunk majd a 15. Budapest Central European Fashion Week programjában Forrás: HFDA/The Sparkle Content
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MDDÜ kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és kreatívipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, így szezonról szezonra kiemelten kezeli a kétoldalú nemzetközi együttműködések erősítését. A 15. BCEFW-t minden eddiginél több nemzetközi partnerség övezi, mely révén hazánkon kívül hat ország – Románia, Szerbia, Szlovákia, Lengyelország, Szlovénia és Csehország – tervezői is bemutatják legújabb kollekcióikat.

Budapest Central European Fashion Week
 Februárban jön a 15. Budapest Central European Fashion Week. Fotó: HFDA/The Sparkle Content

A Budapest Central European Fashion Week mára a régió meghatározó divateseményévé nőtte ki magát

A tizenötödik szezon egyik különlegessége, hogy az eddigiek mellett a Czech Fashion Councillal és a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Weekkel is együttműködésre léptünk. A divathét így nemcsak kulturális, hanem egyre nagyobb gazdasági értéket is teremt. Egyrészt a divat diplomácia révén támogatja a régiós országok közötti párbeszéd kialakulását, másrészt a nemzetközi szakmát széles körben vonzza Budapestre, építi az országimázst és új gazdasági lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt

– emelte ki Jakab Zsófia, kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.

Hozzátette, hogy a kétoldalú együttműködéseknek köszönhetően a magyar márkák is részt vehetnek a nemzetközi partnerek eseményein, így a kreatívipari szereplők piacszerzését növelik ezek a partnerségek. Ezzel a tudatos építkezéssel a BCEFW mára a régió meghatározó divateseményéve nőtte ki magát és több sikeres kollaborációt tudott megvalósítani.

A nagyszámú tervezői jelentkezés miatt ismét háromnapos divathétvégére készülhetnek az érdeklődők, így már pénteken kezdetét veszik a divatbemutatók.

A nagy múltú Corvin Palace épületében található Apollo Galériában megrendezett kollektív show-k a régiós tervezők látásmódját és stílusát ismertetik meg a közönséggel a pénteki napon. Szombaton és vasárnap pedig a magyar és közép-európai márkák legújabb kollekciójával találkozhatnak az érdeklődők a Millenáris G épületében.

Az MDDÜ nagy hangsúlyt fektet a fiatal tehetségek láhatóságának növelésére, így tizenhat feltörekvő tervezőnek nyújt lehetőséget, hogy prezentáción, illetve a Young Talents vagy a New Generation kategóriákban kollektív divatbemutatón keresztül mutassa be alkotásait.

A látványos showkon túl a divat- és szépségipar iránt érdeklődők számára a Fashion Hub ingyenes magyar és angol nyelvű előadásai, színes workshopjai és kerekasztal-beszélgetései szolgálnak hétvégi programmal a Nemzeti Táncszínházban. Továbbá számos magyar divatkiegészítő és szépségipari márka termékeiből is lehet válogatni a helyszínen.

Jakab Zsófia kiemelte, hogy a jubileumi alkalommal nemcsak az eddigi sikeres programelemeket folytatják, hanem újakkal is bővítik a divathét programját.

A tizenötödik BCEFW során az iparág nagyjaira is szeretnénk jobban felhívni a figyelmet. Többek között elindítunk egy életútinterjú-sorozatot, hogy a példaképként szolgáló, divat-, vagy szépségipari ikonok inspiráló történetét a pályakezdők számára is megismerhetővé tegyük. Sőt, minden eddiginél több nagy múltú szakembert tervezünk meghívni az első sorokba

– hangsúlyozta.

Jakab Zsófia szerint a divathét egy olyan platform, amely lehetőséget biztosít arra, hogy a legújabb innovációkat, körkörös megoldásokat bemutassák a divatiparban. Ezért ez alkalommal is fontos hívószó lesz a fenntarthatóság.

Az előző szezonban elindított Conscious by BCEFW kategóriával a BCEFW AW2526 szezonban is fontos lesz a környezettudatos tervezésre fókuszáló márkák a programnaptárban és ismét textilgyűjtő konténerek várják a Millenárison az újrahasznosításra felajánlott ruhákat a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel kötött együttműködés révén.

A szervezők célja, hogy február 10. és 16. között a divat-és kreatívipari programoktól pezsdüljön fel a főváros, ezért a hazai és a nemzetközi közönséget egyszerre vonzó, változatos kísérőprogramok színesítik a divathetet a hét minden napján. A helyszínek könnyű megtalálását nyomtatott Fashion Map térképek segítik majd.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.