Ezek a ruhadarabok hódítanak jövő tavasszal + galéria

Több mint hatvan tervező kollekciója mutatkozott be a hétvégén a Budapest Central European Fashion Weeken (BCEFW) a Millenárison, ahol a 2025-ös év tavaszi-nyári divattrendjeit láthattuk. A szombat délelőtti bemutatókat felváltva uralták a klasszikus és merész szabásvonalak, a bőr, a farmer és a kötött ruhadarabok. A jól ismert márkák mellett pedig a fiatal tervezők is meglepő, vagány kollekciókat álmodtak meg a fenntarthatóság jegyében.

2024. 09. 02. 5:30
ruha
A Nanushka ruhabemutatója a BCEFW-en, a Millenárison Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Divatrajongóknak a BCEFW tájékozódási pont, ahol ezúttal a jövő év tavaszi-nyári divattrendjeiben merülhettek el. Ám az ismert, nagy márkák (Nanushka, Nubu, Viktoria Varga, Tomcsanyi, Artista, Virag Kerenyi, Katti Zoób stb.), tervezők között felbukkant néhány új, eddig ismeretlen brand is a kifutón, amelyek szemmel láthatóan azonnal magukra vonták a közönség figyelmét. A hétvégén a Millenárisra tényleg beköltözött a hazai és közép-európai divat színe-java.

ruha
A Chokassy márka alapítója, Csókási Dorottya a természetes alapanyagokat és színeket részesítette előnyben a ruhatervezés során. Fotó: Mirkó István

A fiatal tervezőknél a ruhadarabok újragondolása és újrahasznosítása egyaránt jelen volt

A szombat délelőtti blokkban a Nanushka bemutatója azt a színvonalat hozta, amit már megszokhattunk az évek alatt. Hihetetlennek tűnik, de jövőre lesz húsz éve, hogy Sándor Szandra megalapította a márkát, amely a hagyományos kézművességet ötvözi a kortárs dizájnnal. A Nanushka ruhadarabjait a funkcionalitás, a praktikum és a tudatos kivitelezés határozza meg.

Minden szezon kollekciója különleges, időtálló darabokból áll, nem volt ez másként a 2025-ös tavaszi-nyári kollekció esetében sem, amelyben a farmer, a bőr és a fényes, lágy esésű anyagok mellett az oversize szabás is hódított. És annyit még elárulhatunk, hogy a hatalmas gallér és az overall is trendi lesz.

Kint a szabadban mutatkozhattak be a szlovák és szlovén tervezők, akiknél az volt az érzésünk, mintha egy színes, álmokkal teli mesevilágba csöppentünk volna a nyári napsütésben. A szabadtéri kifutón az áttetsző anyagok, a kötött ruhák, a pasztellszínek és az extravagáns ruhadarabok még üdébben hatottak. És a textilekre applikált virágok is a tavasz érzését hozták el.

A Young Talents blokkban Vanda Klein, Nankin, Antuseka és Victoria Wang kollekcióját látva egyértelmű, hogy a fiatal tehetségekre is érdemes, sőt kell figyelni. Náluk a vagányság együtt járt a merészebb színekkel és szabásvonalakkal, de hódított a farmer és a piros. 

A New Generation szekcióban a Solaer, Chokassy és Judit Bárány kollekcióját láthattuk. A Solaernél a kötött ruhák újragondolása és újrahasznosítása egyaránt jelen volt. Szekernyés Brigitta bátran használta a különféle technikákat és színeket. A bemutatón látható rózsaszín ruhadarab különlegessége, hogy digitális kötéssel készült, és manuálisan alakította ki a puzzle-szerű mintákat. De volt itt használt pulóver is, amit újragondolt a tervező, aki kérdésünkre elmondta, hogy mindig szem előtt tartja a fenntarthatóságot, a hulladékmentes gyártást. A fiatal tervező bátran kísérletezik a mesterséges intelligenciával, aminek a használata a kreatív szakmákban is egyre inkább elterjed. Szerinte nem kell kizárólag az MI-re támaszkodni, de nagyon hasznos lehet a különböző munkafolyamatokban.

A Chokassy márka Aqua vitae, vagyis az élet vize elnevezésű kollekcióját a frissesség jellemezte.

Az ingeken, gombos elemeken, rátéteken megjelenő tulipán – jellegzetes magyar népművészeti és népmesei motívum – a nőiséget és az újjászületést szimbolizálja. A márka alapítója, Csókási Dorottya a természetes alapanyagokat részesítette előnyben. Mint kiemelte, a fenntarthatóság jegyében rendszeresen felhasználja a deadstock (megmaradt kisebb anyagvégek, amelyeket a textilgyártók már nem igazán tudnak értékesíteni) anyagokat és újrahasznosítja a ház körüli kelméket (len ágytakarókat, törülközőket). És ahogy a kifutón is láthattuk, cipőket készít bőrnadrágokból. A bemutatóján a természetközeli, natúr anyagok domináltak, amelyekhez tökéletesen illettek a natúr színek, a fáradtzsálya, a barna és a fehér különféle árnyalatai. 

A tervező kezei között új életre kelt egy vitorlavászon is, amely a kollekció egyik fő elemeként jelent meg.

Bárány Judit kollekciójában a merészebb mintájú és szabásvonalú férfiruhadarabokat láthattuk, nála a kék, a barna és a bordó dominált, és persze nem maradhatott el a farmer sem.

A három fiatal magyar tervezőben egyébként közös, hogy szeptember 19-én a milánói divathéten is bemutatkozhat.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.