Ákos úgy fogalmazott a koncertet megelőző interjúkban, hogy teljes egészében lejátsszák majd a két lemez anyagát, mind a 22 számot, hiszen mint mondta, nehezen tudná elképzelni, hogy a huszonkét dal ívét megszakítsák egy-egy korábbi slágerrel. Ez nagyon bátor dolog, 2024-ben nagyon kevesen merték volna megkockáztatni, hogy csak vadonatúj számokból építenek fel egy egész koncertet. Az új lemezekről maximum négy-öt számot mernek eljátszani a zenekarok, hiszen a nagy slágereket ismerik jobban az emberek.

A 36 éve termékeny előadónak a Metropolis, ami már platinalemez státust ért el, az első dupla stúdióalbuma, amely az öt évvel ezelőtt megjelent Idősziget című dalgyűjteményt követi a sorban.
A dalszövegeket Ákos írta, emellett tizenhárom tétel zenéjét szerezte és hangszerelte, a szerzői és előadói feladatok mellett producere és művészeti vezetője is volt az albumnak. Szerzőtársai közül Lepés Gábor négy dal zenéjét jegyzi, ő volt hangmérnökként Ákos legfőbb alkotótársa. Madarász Gábor gitáros és az exbonanzás Menczel Gábor szintis két-két szerzemény zenéjét hozta, ezek mellett a lemezre felkerült egy Mandoki Soulmates-nóta jelentősen átfazonírozott, magyar nyelvű változata is.
Ákosnak most is igaza volt. Jól döntött azzal, hogy nem darabolta fel az albumot, nem szakította meg a dalok fúzióját.
A Metropolis anyaga, a mondanivaló, a most is gondolatébresztő szövegek, a zenei virtuozitások és finomságok egyben meghallgatva egy történetté álltak össze, ami egy nem mindennapi szuperkoncert formájában páratlan élményt nyújtott a zsúfolásig megtelt Papp László Sportaréna lelkes közönségének.

A koncerten felcsendülő dalok sorát az Ember maradj indította el, majd szemkápráztató videóháttérrel egymás után következtek a nagylemez dalai sorban. A legnagyobb ováció a már mostanra slágerré vált A Tükör című dalt fogadta, felemelő volt hallani, hogy a fiatal és az idősebb korosztály képviselői egyaránt énekelték az új nótákat. A Metropolis, a Marionett vagy éppen a Kalifornia című számoknál is felforrósodott a hangulat, együtt dobbant több ezer ember szíve a dalok ritmusára. Ákos néhány szám előtt mondott csak felvezető szöveget, például a Kékből rózsaszín című dalnál, mely szám szövege miatt, finoman szólva a baloldali sajtó a rosszallását fejezte ki. A dal ugyanis a mai, ha úgy tetszik, orwelli világunkban elharapódzott genderőrületre reflektál. Ki kell emelni a számok alatt a háttérben futó utópisztikus, fantasztikus videókat.