Ákos úgy fogalmazott a koncertet megelőző interjúkban, hogy teljes egészében lejátsszák majd a két lemez anyagát, mind a 22 számot, hiszen mint mondta, nehezen tudná elképzelni, hogy a huszonkét dal ívét megszakítsák egy-egy korábbi slágerrel. Ez nagyon bátor dolog, 2024-ben nagyon kevesen merték volna megkockáztatni, hogy csak vadonatúj számokból építenek fel egy egész koncertet. Az új lemezekről maximum négy-öt számot mernek eljátszani a zenekarok, hiszen a nagy slágereket ismerik jobban az emberek.
A 36 éve termékeny előadónak a Metropolis, ami már platinalemez státust ért el, az első dupla stúdióalbuma, amely az öt évvel ezelőtt megjelent Idősziget című dalgyűjteményt követi a sorban.
A dalszövegeket Ákos írta, emellett tizenhárom tétel zenéjét szerezte és hangszerelte, a szerzői és előadói feladatok mellett producere és művészeti vezetője is volt az albumnak. Szerzőtársai közül Lepés Gábor négy dal zenéjét jegyzi, ő volt hangmérnökként Ákos legfőbb alkotótársa. Madarász Gábor gitáros és az exbonanzás Menczel Gábor szintis két-két szerzemény zenéjét hozta, ezek mellett a lemezre felkerült egy Mandoki Soulmates-nóta jelentősen átfazonírozott, magyar nyelvű változata is.
Ákosnak most is igaza volt. Jól döntött azzal, hogy nem darabolta fel az albumot, nem szakította meg a dalok fúzióját.
A Metropolis anyaga, a mondanivaló, a most is gondolatébresztő szövegek, a zenei virtuozitások és finomságok egyben meghallgatva egy történetté álltak össze, ami egy nem mindennapi szuperkoncert formájában páratlan élményt nyújtott a zsúfolásig megtelt Papp László Sportaréna lelkes közönségének.
A koncerten felcsendülő dalok sorát az Ember maradj indította el, majd szemkápráztató videóháttérrel egymás után következtek a nagylemez dalai sorban. A legnagyobb ováció a már mostanra slágerré vált A Tükör című dalt fogadta, felemelő volt hallani, hogy a fiatal és az idősebb korosztály képviselői egyaránt énekelték az új nótákat. A Metropolis, a Marionett vagy éppen a Kalifornia című számoknál is felforrósodott a hangulat, együtt dobbant több ezer ember szíve a dalok ritmusára. Ákos néhány szám előtt mondott csak felvezető szöveget, például a Kékből rózsaszín című dalnál, mely szám szövege miatt, finoman szólva a baloldali sajtó a rosszallását fejezte ki. A dal ugyanis a mai, ha úgy tetszik, orwelli világunkban elharapódzott genderőrületre reflektál. Ki kell emelni a számok alatt a háttérben futó utópisztikus, fantasztikus videókat.
Ezek a rendkívül jól megkomponált videók a daloknak egyedi hangulatot kölcsönöztek ámulatba ejtve a közönséget. A vetített háttér hol Ridley Scott Szárnyas fejvadász című filmjének cyberpunk világát, hol pedig a gépek és robotok által uralt elképzelt jövőt jelenítette meg. A színpadon elhelyezett négy, hol függőleges, hol pedig vízszintes irányban mozgó reflektor szinte életre kelt, mintha robotként azok is együtt élnének a felcsendülő számokkal.
A közönség úgy érezhette, mintha maga is részese lenne ennek a fantasztikus világnak, mintha ő is a színpadon lenne Ákossal, aki ezen az estén szenzációs volt.
A koncert zárásaként érkezett a meglepetés, a zenekar kitelepült a közönség közé benyúló kifutó elejére és egy olyan Bonanza-blokkot nyomott el, ami szinte túlzás nélkül felrobbantotta a Papp László Arénát. A Tánc, az 1984, vagy éppen a 101-es szoba fantasztikusan szólt, dübörögtek a hangfalak.
Természetesen a szokásos koncertvégi ima sem maradt el és az egészen biztos, hogy aki részese volt ennek a fantasztikus estének, annak nagyon jó éjszakája volt. Átjött az üzenet: erre az estére egész biztos, hogy sikerült az orwelli világot ismét fikcióvá tenni.
Borítókép: A közönség úgy érezhette, mintha maga is részese lenne ennek a fantasztikus világnak (Fotó: Csudai Sándor)