– A szocializmus korai időszakában tiltott volt. A Rákosi-korban szóba se jöhetett. Ebben az időben nem lehettek Magyarországon szociális problémák, tehát szociofotó sem létezhetett. Kálmán Kata nagyon szeretett volna magának egy kiállítást, de nem kapott rá engedélyt. Fordulat 1956 után következett be. A hetvenes-nyolcvanas években megindult a társadalomlátó fotográfia-készítés, amely Korniss Péter és Féner Tamás nevéhez köthető. Izgalmas volt az a képanyag is, amelyet Révész Tamás készített a cigányok között. Vagyis kialakult egy olyan gyakorlat, amelynek nyomán 1981-ben érdemessé vált megnyitni a Nagybaracskai Fotográfiai Alkotótelepet. Egy évvel később, az egykor betiltott szolnoki szociofotó-kiállítás ötvenedik évfordulóján úgy gondoltuk, felidézzük az eseményt, de a visszatekintő tárlathoz kortárs anyagot is kapcsolunk. Nagy idegesség támadt erre a megyei pártbizottságon. Odaszóltunk ezért a fotográfus Katona Istvánnak, Kádár titkárságvezetőjének, aki fogta a K-telefont, és értesítette az elvtársakat: ne aggódjanak, mert nem ez a kiállítás fogja megdönteni Magyarországon a szocializmust. Tehát ahogyan 1932-ben idegességet váltott ki a tárlat, amelynek képeit elkobozták, 1982-ben úgyszintén. Volt egy másik hasonló eset is. Csillag Katalin művészettörténésszel felhoztuk a Budapest Galériába az egyik baracskai tábor képeit. Az volt a koncepcióm, hogy olyan katalógust csináljunk, amelybe – ha bélyegméretben is, de – bekerül az összes kiállított kép. Ezek között volt egy, amely szerepelt a falon, de a katalógusban nem jelenhetett meg. A fotón falusi ember volt látható, amint Lenin-képet tart a kezében. Számára ez kitüntetést jelentett. A problémát az okozta, hogy aki ilyen elismerésben részesül, az nem lakhat olyan körülmények között, mint a férfi a képen. Megoldottuk. Kihagytuk a katalógusban azt a kockát, ahol ennek a fotónak lett volna a helye. Miután lezajlott a rendszerváltás, megszerveztünk egy retrospektív tárlatot, amelyen ezt a katalógust is kiállítottuk, de beleragasztottuk a tiltott képet.