Évek óta megszokott trend, hogy egyre korábbra kerül a karácsonyi szezon kezdete. Korábban advent első vasárnapja jelezte a karácsonyi vásárok és a tömeges bevásárlóroham indulását, majd a Black Friday-láz európai megjelenésével a dátum novemberre tolódott, ma pedig ott tartunk, hogy barkácsáruházak már a halloweeni dekorációval együtt rakják ki az angyalkákat, hóembereket és zenélő karácsonyfákat. A pandémia negatív gazdasági hatásaiból éppen éledező kereskedelem a szakértők szerint nem véletlenül tervez az idén még a megszokottnál is hosszabb karácsonyi bevásárlási időszakkal, ugyanis az infláció, illetve az egyre emelkedő energiaárak miatt az emberek a korábbi évektől eltérően nem kizárólag a Black Friday-akciókban, illetve az advent folyamán fogják megvenni az ajándékokat, hanem egyenletesen elosztva a hátralévő két és fél hónapban.
A kérdés, hogy pontosan mennyit fognak költeni. A brit tanácsadó cég, a Sitecore felmérése szerint a britek 41 százaléka aggódik, hogy a kiadások miatt nem tudják majd megvenni a karácsonyi ajándékokat, és szintén négyen tíz britből gondolják úgy, hogy az ajándéktól eltekintve sem fogják tudni „illően” megünnepelni a karácsonyt. Hetvenöt százalék olcsóbb ajándékokat tervez beszerezni, a szülők 42 százaléka pedig már megállapodott, hogy csak a gyerekek kapnak valamit. A millenniumiak közel fele már tudatosan mondja le a baráti találkozókat. A Z generáció több mint harmada, a millenniumiak negyede vállal második munkát, hogy abból fedezze a karácsonyi kiadásokat, és az összlakosság közel fele nem tervez olyan klasszikus brit karácsonyi menüt készíteni, amely alkoholt és pulykát tartalmaz. Ezek a megtakarítások becslések szerint 12 milliárd fontnyi keresletcsökkenést okoznak majd, ami nagyon fog hiányozni a kereskedők által „arany negyednek” nevezett utolsó éves kimutatásból.