Az utolsó forgatási napon a remeteséghez vezető úton hamar felérünk a főbejárathoz a rekonstruált főkapun keresztül. A kamalduli rend előírásainak megfelelően az épületegyüttest fal veszi körül, amely elsősorban nem védelmi célokat, hanem a belső, szent terület külvilágtól való elzárását szolgálta. A hajdani konvent és a későbbi vadászkastély U alakú, emeletes épületében kaptak helyet a vendégszobák, illetve a kiszolgálóhelyiségek. Legszebb része az ebédlő, a gazdag stukkódíszekkel, freskókkal díszített refektórium. Ezekben a helyiségekben zajlik egy hónapja a forgatás.

– Olyan helyet kerestünk, ami nem középkori, nem reneszánsz és nem barokk, hanem kicsit időtlen
– árulja el Pozsgai Zsolt. A mesterséges intelligencia segítségével készült jelmezek is kortalanságot, a velünk élő történelmet sugallnak. A film nem történelmi képeslap, amely hűen követné mi történt a királytalálkozó időszakában, milyen ruhában jártak és hogyan viselkedtek az emberek, sokkal inkább a motivációk állnak a középpontban, illetve az esemény tanulságai.
Nem dokumentumfilm készült tehát a Nemzeti Filmintézet 353,75 millió forintos támogatásával, de a visegrádi együttműködés középkorra visszanyúló előzményeit szeretné bemutatni. Azt a történelmi eseményt dolgozza fel, amikor 1335 novemberében Károly Róbert magyar király kezdeményezésére tanácskozást tartottak Visegrádon III. Kázmér lengyel és Luxemburgi János cseh király és a fejedelemségek részvételével. A találkozó célja volt, hogy szövetséget kössenek a nyugati gazdasági és politikai túlsúly kiegyenlítése érdekében. A három király és az őrgrófok tárgyalásain részt vett Piast Erzsébet, Károly Róbert felesége is, aki kiváló politikusként sikeresen segítette férjét, illetve Csák Máté lánya, a fiatal szlovák Barcinka. A találkozó legnagyobb tétje volt megoldást találni a nyugati nagyhatalmaktól begyűrűző válság kivédésére, ugyanakkor a közös szövetségi lét fenntartására. A személyes sérelmek és a nemzeti ellentétek közepette kellett közös utat találni a kor bonyolult örökösödési és politikai viszonyai között.
– Eredetileg színdarabot írtam a királytalálkozóról
– mondja a rendező.
– Már akkor felmerült, hogy ebből filmet kellene csinálni, amelyet a visegrádi négyeket jelentő országokban bemutathatnak a televíziók. Három nemzet összefogása jelent meg már Károly Róbert idején is, amely példaértékű békét, anyagi és szellemi biztonságot hozott az országban. A visegrádi egyezmény létrejöttének apropóját ez a középkori megállapodás adta.
A Károly Róbert idejéből származó levelezések és útleírások szolgáltak forrásul Pozsgai Zsolt számára. Ebben az időben már a krónikaírók is dolgoztak. Kézai Simontól tudjuk, hogy Zách Felicián 1330. április 17-én hajtotta végre híres merényletét a király ellen. Karddal rontott az ebédhez készülődő uralkodói családra, megsebesítette Károly Róbertet és Erzsébet királyné jobb kezének négy ujját levágta. Pozsgai Zsolt szerint a jelenet benne lesz a filmben. A rendező színészcentrikus filmet szeret készíteni. A szerephez illő művészeket válogatott, akiket nem feltétlenül látunk nap mint nap filmen. Dolhai Attila alakítja Károly Róbertet, akit az Operett Színház színészeként ismerünk, de aki régóta szeretett volna prózai szerepet. Verebes István sziléziai hercegként közel negyven év után forgat újra. Fontos karaktert játszik többek között Fésűs Nelly, Horváth Csenge, Pindroch Csaba és Puskás Samu is.