Többet söröztek a magyarok az otthoni karanténban

Továbbra is a világos, dobozos kiszerelésű frissítőt keresik a legtöbben.

2020. 06. 10. 19:21
Futárral érkezett az ital a karantén alatt, nagyobb, gazdaságosabb kiszerelésben Fotó: MTI/Balázs Attila
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Többet söröztek a magyarok a karantén alatt, legalábbis ez derül ki a Nielsen piackutató legújabb felméréséből, amely a kijárási korlátozás „főszezonjában”, vagyis márciusban és áprilisban 25 milliárd forint fölötti forgalmat mért a sör hazai kiskereskedelmi forgalmában. Ez 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest.

Ahogy más termékek esetén, nem vette el a kedvet a sörözéstől sem az, hogy korlátozott volt a bolti beszerzés, sokan fordultak ugyanis az online értékesítési csatornákhoz. A webáruházakban a forgalom látványosan megugrott: negyedmillió liter sört adtak el elektronikusan – az eladásokban mért kéthavi bővülés így 85 százalékot tesz ki, igaz, hogy ez az összforgalom 0,5 százalékát jelenti a teljes kereskedelemben.

A DOBOZOS A NÉPSZERŰBB

A piackutató azt is megállapította, hogy a korábbi időszakhoz hasonlóan a legtöbben, négyötödös arányban a dobozos, világos és félliteres sört vásárolták meg az otthoni karanténra is, míg 12 százalékuk üveges terméket vett. A vizsgált időszakban a forgalom több mint 95 százaléka árpasör eladásokból származott, míg a búzasör csupán két százalékot hasított ki a kereskedelemből.


MTI Fotó: Balázs Attila

– A kijárási korlátozás alatt zárva tartottak a vendéglátóipari egységek is, ami egyértelműen az otthoni sörfogyasztás felé terelte a fogyasztókat – jelezte lapunknak Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója, hozzátéve, hogy a preferenciák ezzel együtt nem változtak: továbbra is leginkább a világos, márkás sörökre voksolt otthonában a vásárlók legnagyobb része. Mint mondta, az egyszerre nagyobb mennyiség elérése érdekében ebben a termékkörben is a nagy alapterületű áruházakban fogyott a legtöbb sör, taroltak a diszkontok, a szupermarketek, a forgalom egyötöde pedig a legméretesebb hiperekben kelt el.

A Nielsen összesítése szerint a Covid–19-világjárvány miatt elrendelt kijárási korlátozás első két hónapjában 58 millió liter sör került a magyar fogyasztók online és offline kosarába, ami közel 110 millió üveg vagy doboz „folyékony kenyeret” jelent, 90 százalékban márkás termékeket. Ezzel 25 milliárdos kéthavi forgalmat értek el, ami összesen ötödével jelentett nagyobb bevételt, mint tavaly márciusban és áprilisában.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.