A világhírű márkának sikerült túlzásba vinnie a genderlobbit

A világhíres márka a reklámkampányaiban egy férfinak született női sportolót mutat be, aki – szerintük – kiváló példa arra, hogy semmi sem lehetetlen, még az sem, hogy minden női versenytársát legyőzze. A reklám nem aratott sikert, a vásárlókat felháborította az új irányvonal – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.

Forrás: V4NA2022. 03. 14. 13:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Adidas az „I’mPossible˝ című reklámkampányban többek között egy brazil transznemű sportolót, Tiffany Abreu-t mutatja be, aki férfinak született, de később megváltoztatta a nemi identitását, így már a női röplabdások között versenyezhet. Ennek fényében nem meglepő, hogy a férfias vonásokkal rendelkező transznemű nő sokkal jobb fizikai tulajdonságokkal rendelkezik, mint szinte bárki az ellenfelek közül. A most már nőként élő Abreu a reklámban arról beszél, hogy Brazíliáért és az összes transz sportolóért játszik, így amikor az ő sikereit ünneplik, az mindenki sikere.

Az Adidas genderlobbija ezúttal nem ért célba, úgy tűnik ugyanis hogy a kampány nem aratott nagy sikert a vásárlók egy jelentős részénél. 

A márka a Youtube-csatornáján rengeteg felháborodott üzenetet kapott a fent említett videó miatt. Az egyik felhasználó azt írta a videó alá, hogy 

39 éves vagyok, és a mai napig még soha nem bojkottáltam egy céget sem. Nem akarom, hogy a lányomnak ne legyen esélye sportolni, mert a férfiak női sportban játszanak. 

Egy másik pedig úgy véli, hogy „az Adidas képtelen megérteni, hogy a női sportok okkal léteznek. Lehetséges, hogy a nők és mások, akik ezt megértik, a pénztárcánkban tartják a pénzünket ahelyett, hogy ezt támogatnák˝ – tette hozzá. De volt olyan is, aki azt írta: 

Hirtelen késztetést érzek arra, hogy eladjam minden Adidas termékemet.

Egy másik felháborodott vásárló pedig a következőt jegyezte meg kommentben:

Az 1200 köbcentiméteres BMW motorkerékpáromat könnyű versenykerékpárként azonosítják. A jövő évi Tour de France-on eléggé bízom az esélyeimben. Szégyellje magát az Adidas, amiért a profitot az igazi női sportolók álmai fölé helyezi, és egy nagydarab, szoknyás fickót használ valamiféle méltó kampányként. Egyszerűen aljas, több szempontból is.

A reklám alatti kommentek a YouTube-on (Fotó: YouTube)
A reklám alatti kommentek a YouTube-on (Fotó: YouTube)

Az Adidas már korábban is szerepeltette a brazil transznemű röplabdást. Egy tavalyi reklámfilmben Tiffany Abreu „rögös˝ útjáról volt szó, és a férfinak született nő kitartását méltatta. A sportoló férfiként évekig játszott a legalacsonyabb osztályú ligában, ahonnan képtelen volt kitűnni a teljesítményével, ezután nőként megállíthatatlanul a legjobb sportoló lett a női szuperligában – köszönhetően a férfias testvonásainak.

A kisvideó közzététele után a sportoló terjedelmes interjút adott az Universa című magazinnak. Ebben Abreu azt mondta, hogy

a legnagyobb örökségem nem az, hogy elérjek egy olimpiát, hanem az, hogy a közeljövőben utakat nyissak az új transznemű sportolók előtt. Azt kívánom, hogy (…) ne transz embereknek, hanem sportolóknak tekintsenek bennünket. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben ezek a sportolók képviselik majd a hazánkat

– mondta Abreu.

Az elmúlt hetekben nagy port kavart az Egyesült Államokban is, hogy egy férfinak született fiatal úszó a nők között versenyezhet, és minden korábbi rekordot megdöntve győzi le a női versenytársait. A magát nőnek valló férfiról a V4NA is írt cikkében.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.