A világhírű márkának sikerült túlzásba vinnie a genderlobbit
A világhíres márka a reklámkampányaiban egy férfinak született női sportolót mutat be, aki – szerintük – kiváló példa arra, hogy semmi sem lehetetlen, még az sem, hogy minden női versenytársát legyőzze. A reklám nem aratott sikert, a vásárlókat felháborította az új irányvonal – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.
Forrás: V4NA2022. 03. 14. 13:23
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Az Adidas az „I’mPossible˝ című reklámkampányban többek között egy brazil transznemű sportolót, Tiffany Abreu-t mutatja be, aki férfinak született, de később megváltoztatta a nemi identitását, így már a női röplabdások között versenyezhet. Ennek fényében nem meglepő, hogy a férfias vonásokkal rendelkező transznemű nő sokkal jobb fizikai tulajdonságokkal rendelkezik, mint szinte bárki az ellenfelek közül. A most már nőként élő Abreu a reklámban arról beszél, hogy Brazíliáért és az összes transz sportolóért játszik, így amikor az ő sikereit ünneplik, az mindenki sikere.
Az Adidas genderlobbija ezúttal nem ért célba, úgy tűnik ugyanis hogy a kampány nem aratott nagy sikert a vásárlók egy jelentős részénél.
A márka a Youtube-csatornáján rengeteg felháborodott üzenetet kapott a fent említett videó miatt. Az egyik felhasználó azt írta a videó alá, hogy
39 éves vagyok, és a mai napig még soha nem bojkottáltam egy céget sem. Nem akarom, hogy a lányomnak ne legyen esélye sportolni, mert a férfiak női sportban játszanak.
Egy másik pedig úgy véli, hogy „az Adidas képtelen megérteni, hogy a női sportok okkal léteznek. Lehetséges, hogy a nők és mások, akik ezt megértik, a pénztárcánkban tartják a pénzünket ahelyett, hogy ezt támogatnák˝ – tette hozzá. De volt olyan is, aki azt írta:
Hirtelen késztetést érzek arra, hogy eladjam minden Adidas termékemet.
Egy másik felháborodott vásárló pedig a következőt jegyezte meg kommentben:
Az 1200 köbcentiméteres BMW motorkerékpáromat könnyű versenykerékpárként azonosítják. A jövő évi Tour de France-on eléggé bízom az esélyeimben. Szégyellje magát az Adidas, amiért a profitot az igazi női sportolók álmai fölé helyezi, és egy nagydarab, szoknyás fickót használ valamiféle méltó kampányként. Egyszerűen aljas, több szempontból is.
A reklám alatti kommentek a YouTube-on (Fotó: YouTube)A reklám alatti kommentek a YouTube-on (Fotó: YouTube)
Az Adidas már korábban is szerepeltette a brazil transznemű röplabdást. Egy tavalyi reklámfilmben Tiffany Abreu „rögös˝ útjáról volt szó, és a férfinak született nő kitartását méltatta. A sportoló férfiként évekig játszott a legalacsonyabb osztályú ligában, ahonnan képtelen volt kitűnni a teljesítményével, ezután nőként megállíthatatlanul a legjobb sportoló lett a női szuperligában – köszönhetően a férfias testvonásainak.
A kisvideó közzététele után a sportoló terjedelmes interjút adott az Universa című magazinnak. Ebben Abreu azt mondta, hogy
a legnagyobb örökségem nem az, hogy elérjek egy olimpiát, hanem az, hogy a közeljövőben utakat nyissak az új transznemű sportolók előtt. Azt kívánom, hogy (…) ne transz embereknek, hanem sportolóknak tekintsenek bennünket. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben ezek a sportolók képviselik majd a hazánkat
– mondta Abreu.
Az elmúlt hetekben nagy port kavart az Egyesült Államokban is, hogy egy férfinak született fiatal úszó a nők között versenyezhet, és minden korábbi rekordot megdöntve győzi le a női versenytársait. A magát nőnek valló férfiról a V4NA is írt cikkében.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.