A cégbírósági nyilvántartásból és saját gyűjtésből származó adatok figyelembevételével egészen sokkoló adatokat tett közé néhány napja a Napi Gazdaság. A lap összesítése alapján a magyar első osztály tizennégy csapata közel 4 milliárd forintos mínusszal zárta a 2012/2013-as szezont. A 16 NB I.-es gárda közül mindössze kettő tudott pozitív mérleget felmutatni: a Budapest Honvéd és az MTK Budapest. Hiába mértek tehát korábban enyhe nézőszám-emelkedést, a klubok zöme teljesen esélytelennek tűnik a normális pénzügyi mérleg felmutatására. Ez a szurkolók számának kalkulált növekedése mellett azért is furcsa, mert az utóbbi években két magyar egylet is BL-, illetve EL-csoportkörbe jutott, vagyis a mutatott produktummal nem feltétlenül lenne gond. A probléma gyökereinek feltárásához egy sportközgazdász segítségét kértük.
A 2012-es évben az MTK 87, a Honvéd 51 millió forintos plusszal zárt. Az év legnagyobb bukását az Újpest produkálta: a lilák 1623 milliós mínuszt mutattak fel, ami az egész mezőny bajnoki veszteségének több mint harmada. A bajnokságban ezüstöt szerző Videoton a negatív mérleget tekintve is a második helyen végzett (-888 millió), míg a dobogó harmadik fokára a bajnok Győri ETO férkőzött fel (-523 millió). A teljes mezőny közel 4,2 milliárdos veszteséggel fejezte be a 2012/2013-as szezont.
Az egyik legkirívóbb különbség a magyar és a nyugat-európai csapatok (hozzájuk szeretnénk majd idővel felzárkózni) gazdasági mutatói között a jegybevétel hányada a teljes büdzsén belül. Amíg Nyugaton ez a 40 százalékot nyaldossa, addig idehaza ugyanez az adat 15 százalék. Dénes Ferenc a miértre félig szellemes válasszal reagált: ha a klubok a korábbi évek tapasztalatából merítve a jegyekből és bérletekből származó összeghez igazítanák a kiadásaikat, akkor tulajdonképpen egyensúlyban lehetne tartani a mérleget. A magyar csapatok táborait figyelembe véve ez tényleg a humor kategóriájába tartozna. A negyedik helyezett MTK pályáján örömtüzek gyúlnak, ha összesöpör a szél 1000 fanatikust, de a hazai pályáját hiába kereső Eger 40-50 fős átlaga sem érdemelt kalaplengetést. A sportközgazdász kevésbé poénos felvetése viszont egy, a német Bundesligában félig-meddig alkalmazott modell, sőt talán inkább szemlélet. „A magyar futballban a portástól a klubvezetőn át a játékosokig mindenkinek bele kell verni a fejébe, hogy ez a játék a nézőről szól. Őt nem lehet hosszú távon becsapni. Neki a kaposvári vagy a szombathelyi stadionban nem David Beckham kell, hanem hogy a saját szemével tapasztalja: szeretett csapata mindent kiad magából a pályán.”