Kígyóként tekeredett rá a szocsi olimpiai falura

Az orosz F1-sport első nagydíját rendezik Szocsiban.

BuL
2014. 02. 17. 8:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 5853 méter hosszú aszfaltcsík behálózza az egész Olimpiai Parkot, valamennyi, azaz mind a hat ötkarikás játékokon használt létesítmény mellett elhalad. Maga a célegyenes kívül esik az olimpia területén, majd az első jobb kanyar után következő 650 méter hosszú egyenesben várhatóan csúcssebességet, nagyjából 320 km/h-t érnek majd el a pilóták. Innen az Olimpiai Park közepén elhelyezkedő főtérhez érkeznek meg a versenyzők a jelenleg a műkorcsolyázók és a rövid pályás gyorskorcsolyázók által használt Jéghegy Korcsolyapalota és a Fist Olimpiai Stadion között.

A folytatásban újra jobbra kanyarodva kezdik majd a pilóták megkerülni a park közepén álló teret, ahol jelenleg az olimpiai láng ég a kandeláberben. A görög ábécé ómega betűjére emlékeztető, hosszú, balra kanyarodó ívben szintén elérik majd az autók a 300 km/h-s sebességet, miközben tőlük jobbra elhaladnak sorrendben a Jéghegy Korcsolyapalota, a gyorskorcsolyázók otthonául szolgáló Adler Aréna és a jégkorongnak otthont adó Bolsoj Jégpalota mellett, tőlük balra pedig a főtér lesz látható.

Amikor az ómegakanyar másik végéhez érnek, három jobb kanyar következik egymás után, ezzel körbeautózva a Bolsojt. Az első, tengerpartra vezető egyenes a Bolsoj és a másik jégkoronghelyszín, a Sajba Jégpalota között halad, a másodikat a Fekete-tenger és a Bolsoj, a harmadikat pedig a Bolsoj mellett a Jégkocka curlingcenter határolja. A Bolsoj szomszédságában lévő utolsó egyenes majdnem teljesen visszavezet a központi térhez, de a pálya nyomvonala aztán két bal kanyarral, a curlingcenter és az Adler Aréna között elhaladva visszatér az olimpiai park külső körgyűrűjéhez, amely az Adler Aréna és a Jéghegy Korcsolyapalota mögött halad. A körgyűrűről bal kanyarral tér le a pálya, ezt követi egy technikásabb, kanyargós rész, amelyből járom jobb kanyarral érkezik vissza az útvonal a célegyeneshez.

A pálya, amely először lesz része a Formula–1-es versenynaptárnak, 18 kanyart tartalmaz és 13-15 méter széles. A szervezők állítása szerint az olimpiának köszönhetően a legmagasabb infrastrukturális követelményeknek is megfelel a létesítmény, amely a Formula–1-es futam mellett számos más autó- és motorsport rendezvénynek ad majd otthont. A pálya másik nagy előnye az elhelyezkedése, rendkívül közel van hozzá – ahogyan az olimpiai parkhoz is – a vonat- és az autóbusz-állomás, valamint a repülőtér is.

Az október 10-12-e között debütáló Formula–1-es futamra március 4-én kezdik el árusítani a jegyeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.