Volt abban valami báj és pikantéria, hogy a környezetbarát világbajnoki sorozat, a Formula E éppen Pekingben debütált, amely ugyanis a világ egyik legszennyezettebb városa. Ám az elektromos vb-vel kapcsolatban már nem ez a legfontosabb érdekesség, hanem az, hogy a sikeres első év után egyre többen vallják, hogy a látványos utcai futamok miatt a sorozat rövidesen az F1 egyik legnagyobb riválisává nőheti ki magát. Valamennyi városban zsúfolt nézőterek előtt vívtak késhegyre menő csatákat a pilóták, akiknek meglehetősen gyors autókat kellett vezetniük: három másodperc alatt vannak százon, a maximális sebességük 220 km/h, a teljesítményük 268 lóerő.
Négy kontinensre, azon belül nyolc országba vitték el a szervezők a sorozatot, és olyan utcai pályákon rendezték a futamokat, amelyek hossza nem haladja meg a három kilométert. Az autók Michelin abroncsot használnak, és a versenygépek fejlesztésében az F1-ben és formaautózásban is fontos szerepet játszó McLaren, Williams, Renault és Dallara is részt vett.
Maga a versenyhétvége mindössze egy napból állt, valamennyi futamot szombaton rendezték meg, kivéve ezen a hétvégén, amikor szombaton és vasárnap is összecsapnak a felek London utcáin. Miként néz ki egy Formula E verseny? Nos, minden pilótának két versenyautó áll a rendelkezésére, amivel reggel a szabadedzésen ismerkedhetnek meg a pályával, majd az időmérőn mindkét autóval megtesznek egy-egy mért kört, ami alapján kialakul a rajtsorrend. A kétórás töltési szünetet követően jön a futam, amely 45 percig tart, és a pilótáknak kötelező mindkét autóval versenyezniük. A pontrendszer szinte megegyezik az F1 pontozásával, ám itt a pole pozícióért 3, míg a leggyorsabb körért 2 pluszpont jár.
Persze a sorozat sikeréhez igazi húzónevek is kellettek: olyan versenyzők nevével lehet találkozni a vb nevezési listáin, mint a csapattulajdonos és pilóta Jarno Trulli, Nick Heidfeld, Bruno Senna, Nelsinho Piquet, Jaime Alguersuari vagy Sebastien Buemi, illetve a csapattulajdonosként jelen lévő Alain Prost fia, Nicholas Prost. De például a Venturi egyik tulajdonosa nem más, mint a világhírű színész, Leonardo di Caprio.
Nem véletlen tehát az, hogy valamennyi helyszínen remek versenyeket vívtak a pilóták, hiszen tizennyolcan már bemutatkoztak korábban az F1-ben is, ráadásul vélhetően a királykategóriában szerzett tapasztalatoknak is köszönhetően közülük fog kikerülni az első világbajnoka is a Formula E-nek. A korábbi háromszoros F1-es világbajnok legenda Nelson Piquet fia a szezonzáró előtt 17 pontos előnnyel vezet honfitársa, Lucas di Grassi előtt, azaz minden esély megvan arra, hogy az apa után a fiú is világbajnokká váljon. Nem véletlen, hogy a napokban többéves szerződést írt alá a China Racing csapatával, amellyel a hétvégén történelmet írhat.
Aki ebben megakadályozhatja, az nem más, mint a sorozat történetének első futamgyőztese, Lucas di Grassi vagy a Piquet-hez hasonlóan két versenyt megnyerő Sebastian Buemi. Persze ha a fenti hármassal valami mindkét nap történik, akkor még a Miamiban győztes Nicolas Prostnak is vannak esélyei a végső sikerre.
Mindenesetre az már biztos, hogy a sorozat az első évben nemcsak a csatákat, hanem a háborút is megnyerte, hiszen októberben Pekingben indul a második évad, míg a sorozat szervezője, Alejandro Agag már arról tárgyal, hogy a 2016/2017-es évad nyitóversenyét Montrealban rendezzék meg. A tárgyaló felek már megegyeztek abban, hogy a kanadai városban nem az F1 által használt Notre-Dame-szigeten lévő pályán suhanhatnának az elektromos autók, hanem a belváros utcáin alakítanák ki az e.Prix-re alkalmas pályát. A montreali helyszínen kívül esély van még egy mexikói futamra az F1-es pályán, illetve szó van egy párizsi versenyről is.
Versenynaptár és a futamgyőztesek
2014. 09. 13. – Peking (Kína) – Lucas di Grassi
2014. 11. 22. – Putrajaya (Malajzia) – Sam Bird
2014. 12. 13. – Punta del Este (Uruguay) – Sebastien Buemi
2015. 01. 10. – Buenos Aires (Argentína) – Antonio Felix da Costa
2015. 03. 14. – Miami (Egyesült Államok) – Nicolas Prost
2015. 04. 04. – Long Beach (Egyesült Államok) – Nelson Piquet Jr.
2015. 05. 09. – Monte Carlo (Monaco) – Sebastien Buemi
2015. 05. 23. – Berlin (Németország) – Jerome d’Ambrosio
2015. 06. 06. – Moszkva (Oroszország) – Nelson Piquet Jr.
2015. 06. 27. és 28. – London (Nagy-Britannia) – ?, ?
A vb állása
Pilóták: 1. Nelson Piquet Jr. 128 pont, 2. Lucas di Grassi 111, 3. Sebastien Buemi 105, 4. Nicolas Prost 82, 5. Jerome d’Ambrosio 77, 6. Sam Bird 68, 7. Jean-Eric Vergne 55, 8. Antonio Felix da Costa 51, 9. Daniel Abt 32, 10. Nick Heidfeld 31.
Konstruktőrök: 1. e-adams Renault 187 pont, 2. Audi Sport ABT 143, 3. China Racing 132, 4.Dragon Racing 116, 5. Andretti 104.