Mielőtt összekeveredett volna minden, az volt a terv, hogy a Formula–1 2020-as idénye előtt az elmúlt harmincnyolc év legrövidebb téli szünetét tartják. Ehelyett az elmúlt ötvenöt év leghosszabbika következett be. Ez csak a kezdet volt, mert a koronavírus-járvány miatt a sportág vezetőségének nem várt változásokat kellett bevezetnie erre az évadra. Ennek eredményeképp tizenhét versenyhétvégét hat hónapba sűrítettek be, egyes versenypályák kikerültek a versenynaptárból, helyükre rég nem látott aszfaltcsíkokat válogattak be, valamint Ausztriában, Nagy-Britanniában és Bahreinben egy hét különbséggel két-két futamot is megrendeztek.
Törökországba kilenc, Portugáliába huszonnégy év után tért vissza a száguldó cirkusz. Olaszországból három különböző pályát is beválogattak a repertoárba, az állandóságot képviselő Monza mellett Mugello idén debütált, Imola pedig tizennégy év kihagyást követően került be újra a versenyhelyszínek közé. A futamok többségét nézők nélkül, szigorú biztonsági előírások betartása mellett rendezték meg.
A 2020-as idényben három újonc nevével ismerkedhettünk meg: Nicholas Latifi (Williams) minden versenyen részt vett, Pietro Fittipaldi a Haasnál beugróként két futamon szerepelt, Jack Aitken pedig a Williamsben egy Formula–1-es nagydíjon kapott lehetőséget.

Fotó: EPA/Clive Mason
A sok változás mellett egyetlen dologban mutatott állandóságot a Formula–1, ez a Mercedes, azon belül is Lewis Hamilton dominanciája. A brit neve összefonódott a rekordokkal ebben az évben, hiszen Michael Schumachert megelőzve immár ő az első a futamgyőzelmekben, és zsinórban szerzett negyedik bajnoki címével a német legendához hasonlóan ő is hétszeres világbajnok lett. Csapata is rekorder, sorozatban hetedszer lett a sportág legjobbja; egyikük sikeréhez sem férhetett kétség ebben az idényben. Lewis Hamilton 347 ponttal végzett az élen , 124 egységgel megelőzve csapattársát, Valtteri Bottast. A mezőny második leggyorsabb autóját, a Red Bullt vezető Max Verstappen 133 ponttal maradt el a győztestől. A konstruktőrök versenyében természetesen még ennél is nagyobb volt a különbség: itt az 573 pontos Mercedes 254 pontot vert a második Red Bullra, a harmadik helyen végzett Renault előtt pedig 371 pontos szakadék tátongott.