A Formula–1 legsikeresebb istállójának szurkolói hosszú évek óta ki vannak éhezve a sikerre, hiszen Ferrari-pilóta 2019 szeptembere óta még csak futamgyőzelmet sem ünnepelt (legutóbb Sebastian Vettel nyert Szingapúrban). Az évezred eleji dominancia és a világbajnoki címek pedig már csak ködös emlékek: 2007-ben Kimi Räikkönen végzett az élen a versenyzők között, 2008-ban a konstruktőrök között ért révbe a maranellói alakulat. Azóta a Brawn GP, a Red Bull, majd az elmúlt nyolc idényben a Mercedes és ezen csapatok pilótái söpörték be a címeket, míg a Ferrarinak a csalódottság jutott osztályrészül, és a remény, hogy a következő majd az ő évük lesz.
Idén talán tényleg így lesz. Charles Leclerc és Carlos Sainz 2021-ben a két élcsapat mögött a harmadik helyre repítették az olaszokat a konstrüktőrök versenyében, és tették mindezt úgy, hogy a riválisok véleménye szerint a Ferrari nem sok munkát fektetett a tavalyi autójának a fejlesztésébe. Helyette inkább a lehető legkorábban elkezdte a 2022-es versenygépének tervezését, hogy a nagy szabályváltoztatások adta minden lehetőséggel élni tudjon, és így a megreformált autó felvegye a versenyt az élmenőkkel.
S a befektetett munka megtérült, legalábbis a versenytársak szerint mindenképpen. Múlt szerdától péntekig zajlott le az idény első kollektív tesztje. A maranellóiak Leclerc révén csütörtökön az élen végeztek és a monacói összességében az ötödik legjobb időt autózta a három nap során, míg Sainz a kilencedik lett. Barcelonában Lewis Hamilton (Mercedes) érte el a leggyorsabb időt, csapattársa, George Russell viszont arra hívta fel a figyelmet, a Ferrari lehet az idény fekete lova (nem csak a logója miatt). Utóbbi úgy vélekedett, a vörösök mellett a McLaren is a Mercedes előtt jár. Hamilton arról beszélt, ő bízik a csapatában, és nem akar találgatni az erősorrendet illetően.