A száguldó cirkuszban 2021-ben vezették be a költségvetési plafont, amit – a pilóták és a csapatvezetők fizetését nem beleszámítva – nagyjából 147 millió dollárban határoztak meg. A csapatoknak március végéig kellett összegezniük a kiadásaikat, és eljuttatniuk a beadványukat az FIA-nak, majd megkezdődhetett az adatok kielemzése. Úgy látszik, a szövetség rendkívül alapos munkát végez, ami a vártnál jóval tovább tart, ezért előbb júliusról szeptemberre, majd októberre halasztották az eredmények közzétételét.
Még mielőtt azonban a szövetségi bármilyen információt is megosztott volna a vizsgálati folyamatról, a múlt hétvégén, a szingapúri versenyhétvége idején az olasz La Gazzetta dello Sport és a német Auto Motor und Sport megszellőztette, hogy tavaly két istálló is túlköltekezett. Az Aston Martin és a Max Verstappennel 2021-ben egyéni világbajnoki címet nyert Red Bull keveredett gyanúba, utóbbi esetében ráadásul nagy kihágást emlegettek, a szóbeszéd szerint az energiaitalosok extra tízmillió dollárt vertek el. Mivel ekkora túlköltekezés hatalmas előnyökkel járna nemcsak az adott, hanem az azt követő szezonokra is, a riválisok természetesen azonnal szigorú megtorlásokat követeltek, ami többek között pénzbüntetés, pontlevonás, a tesztlehetőségek korlátozása, a következő évre vonatkozó költséghatár csökkentése, a legsúlyosabb esetben pedig a csapat a világbajnokságból való kizárása is lehet.