Lejárt a határidő, a Ferrari kimaradhat a Formula–1-ből

Gyökeresen új szabályok lépnek életbe a motorok paramétereire vonatkozóan 2026-től a Formula-1-ben. A gyártóknak nyilatkozatot kellett tenniük, hogy vállalják-e az új feltételeket, aminek eddig csak három (azok közül is kettő késve) tett eleget. A Ferrari nincs közöttük, ami jelen állás szerint azt jelenti, hogy a legnépszerűbb istálló három év múlva búcsút inthet a száguldó cirkusznak.

Magyar Nemzet
2022. 11. 19. 8:36
F1 Grand Prix of Hungary Fotó: Arpad Kurucz
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A környezetvédelmi szempontok a Formula–1-ben is egyre hangsúlyosabban érvényesülnek. Ennek megfelelően 2026-tól olyan motorok hajthatják csak a versenyautókat, amelyek száz százalékig megújuló forrásból származnak, s az elektromos hajtás is mind nagyobb szerepet kap. Az is cél lesz továbbá, hogy az erőforrások között ne legyenek túl nagy különbségek, amivel azt az évtizedes problémát kívánják orvosolni, hogy ne legyen egyértelmű favoritja a világbajnokságnak.

A motorszállítóknak eredetileg 2022 októberéig kellett leadniuk a szándéknyilatkozatukat, ám a jelzett határidőig csupán az újonnan belépő Audi jelentkezett a Nemzetközi Automobil-szövetségnél (FIA) – írja az Origo. A dátumot egy hónappal meghosszabbították, azóta további két gyártó – az Alpine és a Red Bull Powertrains – nyújtotta be a pályázatát. Várhatóan a Mercedes lesz a negyedik, sajtóhírek szerint a német autógyár jövő hét elején nyújtja be nevezését.

A határidőt most újabb egy hónappal meghosszabbították – értesült a RacingNews365., ami lehetőséget kínál a Ferrarinak, amely eddig nem jelentkezett.

Nyilván a FIA-nak sem érdeke, hogy néhány napos csúszás miatt kizárja a legnépszerűbb márkát a sorozatból: az 1950-es kezdetektől a Ferrari az egyetlen csapat, amely mindegyik idényben rész vett.

A FIA összesen hét márka jelentkezését fogadja, tehát a kontingens még a Ferrarival sem telne be. A várakozások szerint a maradék három helyre a Ferrari mellett a Honda és a Porsche az esélyes, igaz, a japán gyártó legfeljebb a Red Bull-lal történő együttműködéssel tér vissza a sportágba.

A források szerint az a Ferrari késlekedésének az oka, hogy néhány meglévő motorszállítóval szövetkezve ellenzett bizonyos sport- és technikai korlátozásokat és még mindig vannak problémái bizonyos záradékokkal.

Borítókép: A Ferrari vonakodik eleget tenni az új szabályoknak (Fotó: Kurucz Árpád)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.