A Riverside Baja szervizparkjában délután pezseg az élet. A magyar bajnokság második futamára négy országból kereken 50 egység nevezett, 19 motoros illetve quados és 31 autós. A péntek délutáni 20 kilométeres prológ után sorra szállingóznak vissza az autók.
A bemelegítésen a cseh Miroslav Zapletal és szlovák navigátora, Marek Sykora (Hummer H3 EVO) bizonyult a leggyorsabbnak.
Jó szakasz volt ez Miroslavnak és nekem. Minden rendben van
− summázott lakonikusan Sykora, már a következő két, egyenként nagyjából 38 kilométeres szelektívre készülve.
A második helyezett Mészáros–Szőke páros (Ford F150 EVO+) is elégedett volt.
Nagyon meleg volt az autóban. Szerencsére a motorosunk is [Lukács Ákos], a T4-ünk is [Molnár Balázs – Molnár Gabriella] és a Ford is beért a célba. Mi a Forddal, úgy tűnik, hogy a második helyen értünk be, de ez még csak a kezdet, úgyhogy várjuk a továbbiakat. Most kicsit megpihenünk itt a szervizben, és indulunk tovább. Addig eszünk egy kis jégkrémet
− mondta a navigátor, Szőke Niki. A fordos páros három hete részt vett az Európa-kupa Spanyolországban megrendezett nyitó futamán, ahol a T1+-osok (vagyis a „király kategória”) harmadik legjobb eredménye került a nevük mellé.
Szintén ott volt az EK-nyitányon Csucsu és Mesterházi Márk (Toyota Hilux), mi több, az abszolút értékelésben a nyolcadik helyen végeztek, az egyik szelektívet pedig megnyerték.
Eléggé rövid, 20 kilométeres szakaszon vagyunk túl. A pályát élveztem, az nagyon jó volt. Sajnos csináltunk egy-két olyan hibát, ami sok időbe került. A füves részek eléggé csúszósak voltak. De ezt leszámítva minden nagyon jól sikerült, úgyhogy nagyon várom a következő gyorsaságikat
– értékelt a pilóta. A prológon ugyan „csak” negyedik lett a fiatal toyotás duó, a következő szelektíven azonban a legjobb időt autózták, a nap végén pedig a második helyen állnak, mindössze három másodperces különbséggel az élen álló lengyel pároshoz képest.
Hiába volt viszonylag rövid a mai nap (holnap több mint kétszer ennyit teljesít a mezőny), azért szedett áldozatokat. Nem volt jó napja például a cseh Frantisek Brutovskinak és navigátorának, Petr Hauptmannak (Ford F150 EVO): összetalálkoztak egy másik autóval, és ugyan a pilótának sikerült elrántania a kormányt, a Ford megcsúszott és felborult. A versenyzők szerencsére jól vannak, a versenyautó sajnos kevésbé, a csapat jelenleg is gőzerővel dolgozik, hogy reggelre rajtképes állapotba tudják hozni.
A sokszoros magyar bajnok és korábbi Dakar 7. helyezett cseh Miroslav Zapletal napját egy defekt pecsételte meg, így csak a hatodik helyről várhatja a folytatást a cseh legenda. Az első nap végén a lengyel Karol Lenkiewicz vezet Csucsu és a lengyel Artur Kordek előtt.
Pápocra lassan leszáll az este, elcsendesedik a szervizpark. De csak mára – aki szeretné élőben látni a terepralisokat, szombaton még megteheti. A verseny programjáról és a nézői pontokról minden információ megtalálható az MNASZ Tereprallye Szakág honlapján.
Riverside Baja
Pápoc, 2023. május 5–6.
Állás az első nap után – Autósok:
Karol Lenkiewicz (POL) – Tomas Janik (POL) 1:03:54.2
Csucsu (HUN) – Mesterházi Márk (HUN) +0:00:03.4
Artur Kordek (POL) – Dominik Regiel (POL) +0:00:10.5
Borítókép: Csucsu és Mesterházi Márk a Riverside Baja nyitónapján, 2023. május 5-én (Fotó: Báles László)