Max Verstappennek (Red Bull) vasárnap délutánig nem igazán lehetett oka a panaszra, a címvédő a szabadedzést, mindkét időmérőt és a sprintet is megnyerte Ausztriában. Mindössze csapattársa, Sergio Pérez okozott neki egy kis bosszúságot, akivel volt egy kisebb csetepatéja a minifutam elején, de a holland pilóta megtartotta a helyét, majd utcahosszal győzött szombaton.

A mexikói versenyzőnek az Osztrák Nagydíjon nem volt lehetősége hasonlóra, mivel a pénteki kvalifikáción ezúttal is leszerepelt, és csak a 15. rajthely jutott Péreznek. Így Verstappenre legfeljebb a Ferrari pilótapárosa, Charles Leclerc és Carlos Sainz jelenthetett veszélyt, esetleg valami csoda folytán a rajtrácson mögéjük felsorakozó Lando Norris (McLaren), Lewis Hamilton (Mercedes) vagy Lance Stroll (Aston Martin).
Hamilton a rajt után elment Norris mellett, Leclerc néhány kanyaron keresztül támadta Verstappent, de a kétszeres világbajnok megtartotta a helyét az élen. A hátsó traktusokban történt koccanások miatt törmelék került az aszfaltra, emiatt máris pályára hajtott a biztonsági autó, majd a negyedik körben folytatódott a száguldozás.
Verstappen könnyedén leszakította magáról a Ferrarikat, míg Pérez a középmezőnyből tört előre, és a 13. körben már a kilencedik helyen autózott. Néhány perccel később a mexikói egy csapásra a harmadik helyen találta magát, mert Nico Hülkenberg Haasa felmondta a szolgálatot, emiatt virtuális biztonsági autós szakasz következett, ezalatt Verstappen kivételével a teljes élmezőny kilátogatott a bokszba, ennek köszönhetően ugrott Pérez előre. Így tehát Verstappen, Leclerc és Pérez autóztak a dobogós helyeken, Sainz pedig több pozíciót vesztett a lassú kerékcseréje miatt, Hamilton és Norris is elé került, de csak átmenetileg, a spanyol pályán visszaelőzte a két britet.
A futamot büntetések sokasága tarkította. Ahogy az már az időmérőn is gondot okozott a versenyzőknek, a versenyen is rendszeresen elhagyták a pályát négy kerékkel, az ismétlődő szabályszegésekért öt másodperces büntetést kaptak. Hamilton az első fecskék között volt, majd a futam végéig fortyogott emiatt.
Verstappennek nem voltak ilyen gondjai, simán vezetett, majd a 25. körben átesett az első kerékcseréjén is. A két Ferrari mögé jött vissza, hogy aztán tíz körön belül levadássza az olaszok mindkét pilótáját.