Nagykálló azzal vonult be a magyar történelembe, hogy Rákóczi Ferenc 1703-ban elsőként az itt fekvő várat vette be. Az egykor virágzó város idővel háttérbe szorult a közeli Nyíregyháza mögött, a hétvégén hagyományosan ismét fontos helyszínné válik, itt versenyeznek a magyar terepralisok a Révész Terep-rallye Országos Bajnokság idei ötödik futamán. A helyszín sokaknak ismerős, idén azonban a legdörzsöltebb pilóták sem építhetnek a tapasztalatukra, hiszen a pályák alaposan megújultak, többek között három új településre, Kislétára, Nyírgelsére és Nyírbogátra is ellátogatnak a versenyzők.
A mezőnyben több környékbeli pilóta is nagy örömmel várja a nagykállói versenyt.
– Tavalyelőtt még a Challenge kategóriában mentünk itt, de úgy hallottam, most teljesen mások lesznek a pályák. Itt a Nyírségben nagyon szeretik az emberek a motorsportot, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy sok néző lesz most is. Ez a homokos talaj teljesen más, mint amihez a többi futamon hozzászoktunk, és nagy kérdés, hogy lesz-e eső vagy sem. Én remélem, hogy lesz, de egy biztos: elspórolni nem fogjuk! – árulta el Révész Tamás (Can-Am).
A nyírségi pilóták azonban komoly konkurenciával néznek szembe. Itt lesz például a Dakar-menő cseh Miroslav Zapletal (Ford), aki miután brillírozott az augusztusi futamon, átvette a vezetést a magyar bajnokságban. Lukács „Csucsu” Kornél és navigátora, Mesterházi Márk (Toyota) azonban mindent elkövetnek, hogy a hétvégén és a novemberi záró futamon behozzák a múltkori műszaki problémájuk miatt keletkezett hátrányt, és az év végén ők emelhessék magasba a bajnoki serleget.
Ráadásul mindkettejük számára különleges a verseny, hiszen a pilóta nemrég ünnepelte 32. születésnapját, navigátora pedig tíz évvel ezelőtt éppen a nagykállói futamon kezdte terepralis pályafutását. A kettős évfordulóról a szervezők sem feledkeztek meg: a toyotás párost csütörtök este a szervizparkban különleges tortával köszöntötték.

A T4 Nat kategória címvédő bajnokai, a Molnár Balázs – Molnár Gabriella páros, jelenleg a sorozat értékelésében a negyedik helyet foglalja el. Hátrányuk azonban mindössze négy pont az utolsó dobogós pozícióhoz képest, így a nagykállói futamra úgy tekintenek, mint egy lépésre az év végi dobogó felé.