Neves visszatérő Austinban, belső viszályok a Red Bullnál

A Katari Nagydíj után újabb forróságban kell körözniük a Formula–1-es pilótáknak, az austini sprinthétvégét is tűző napsütésben teljesítik majd. Egy régi-új arc, Daniel Ricciardo a csuklótörése után újra versenybe száll, míg a világbajnoki címeket besöprő Red Bullnál a bokszutcai pletykák szerint hatalmi harcok folynak. Ezt az Egyesült Államokban új festéssel próbálják leplezni.

2023. 10. 20. 5:23
F1 2023 Italian Grand Prix Red Bull
Sergio Perez of Mexico, Oracle Red Bull Racing, portrait Helmut Marko, Assistant of Oracle Red Bull Racing, portrait Christian Horner, Team Principal, Oracle Red Bull Racing, portrait during the Pirelli Formula 1 Italian Grand Prix of FIA Formula One World Championship from 31st of September to 3rd of September 2023, on Autodromo di Monza in Monza, Italy. (Photo by Gongora/NurPhoto) (Photo by Gongora / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Fotó: NurPhoto via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két hete Katarban szó szerint pokoli körülményekkel kellett megbirkóznia a Formula–1-es pilótáknak. Hiába zajlottak a naplemente után a hétvége fő eseményei, a rekkenő hőség és a magas páratartalom, valamint a felüdülést hozó szellő elmaradása nagyon megviselte a versenyzőket, akiknek az sem könnyítette meg a dolgát, hogy a gyors kanyarokkal teletűzdelt loszaili pályán kellett teljesíteniük a versenytávot.

Ricciardo már jól van, a Red Bull egykori pilótája másodszorra is visszatér
Ricciardo már jól van, a Red Bull egykori pilótája másodszorra is visszatér. Fotó: AFP/John Thys

Fernando Alonso (Aston Martin) úgy érezte, mintha meggyulladt volna az ülése, égési sérüléseket is szerzett, Esteban Ocon (Alpine) a rosszulléte nyomán a futam kétharmadát telehányt sisakkal teljesítette, több pilóta pedig az orvosi stáb karjaiban, esetleg ájultan végezte. A versenyzők ezek után érthető módon változásokat követeltek, hogy hasonló körülmények között ne kényszerítsék őket száguldozásra. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) azt ígérte, kivizsgálja a történteket, ugyanakkor a száguldó cirkusz főszereplőit az előttünk álló napokban is nagy kihívás elé állítják. Austinban tűző napsütés, a megszokottnál melegebb, harminc foknál magasabb lehet a sprinthétvégén, de legalább vasárnap megjelenhet néhány felhő az égen, ami némiképp segítheti a pilótákat a futamon.

Így Daniel Ricciardót (Alpha Tauri), aki idén már másodszor tér vissza a mezőnybe. Az ausztrál tavaly ülés nélkül maradt, miután a McLarentől távoznia kellett, majd a Red Bull tesztpilótája lett, de mivel Nyck de Vries teljesítményével elégedetlenek voltak az Alpha Taurinál, Ricciardo újabb bizonyítási lehetőséget kapott. Csak félig-meddig tudott élni vele, mert mindössze a harmadik hétvégéjén csuklótörést szenvedett, így a következő öt futam során újabb beugró, Liam Lawson ült a volánnál. Egészen mostanáig, mert Ricciardo Austinban már készen áll az újabb bevetésre.

Míg az Alpha Taurinál pilótacsere lesz, a Red Bull a külsejét „cseréli le” a hétvégére. Az energiaitalosok az év elején pályázatot hirdettek, amelynek értelmében a három, Egyesült Államokbeli versenyre szurkolók tervezhetik meg az autó festését. A napokban ezért így fognak kinézni a bikák autói:

Max Verstappen egyéni és a Red Bull konstruktőri világbajnoki címével a legfontosabb kérdésekre már választ kaptunk. Ezek után talán a kihívókra hárulna nagyobb figyelem, tekintve, hogy nekik még van miért harcolniuk, hiszen nagy az eltérés a csapatoknak járó pénzjutalmak között, megéri a tabellán minél előbb végezni. Ennek ellenére továbbra is a Red Bull garázsa van leginkább a figyelem középpontjában. Egyrészt Sergio Pérez miatt, akinek sorozatos kudarcai nyomán az a pletyka kapott szárnyra, hogy Mexikóban bejelenti, felhagy a versenyzéssel. A 33 éves pilóta ezt cáfolta, mondván, még három-négy évig a Formula–1-ben maradna.

 

Horner és Marko összerúgta a port a Red Bullnál?

Másrészt pedig a bokszutcai berkekben azt rebesgették, hogy Christian Horner csapatfőnök minden erejével azon van, hogy megszabaduljon az istálló tanácsadójától, Helmut Markótól. Az F1 ügyeletes megmondóembere nem félti az állását:

– Csalódást kell okoznom a rémhíreket terjesztőknek. Fogalmam sincs, hogy ki találta ezt ki, de a jövő év végéig szerződésem van a Red Bullnál. Én döntöm el, hogy mikor és hogyan hagyom abba, nem Horner úr vagy bárki más – magyarázta Marko, hozzátéve, hogy nem rúgta össze a port a Red Bull csapatfőnökével.

Utóbbi szintén ezt támasztotta alá. – Helmut helyzete egy kicsit megváltozott barátja és kollégája, Dietrich Mateschitz halála óta, de azóta is fontos tagja a csapatunknak. Sem én, sem más nem próbálja őt eltávolítani innen. A napi munkavégzésért én vagyok felelős, de a nagyobb horderejű döntéseket mindig megbeszéljük egymással, akár a pilótákról, akár stratégiáról legyen szó. Mindenkinek megvan a maga szerepe – húzta alá Horner.

A hétvége menetrendje, péntek: szabadedzés 19.30, időmérő 23.00. Szombat: sprintkvalifikáció 19.30. Vasárnap: sprintfutam 00.00, Egyesült Államok Nagydíja 21.00.

 

Borítókép: Helmut Marko (középen) és Christian Horner (jobbra) összerúgta a port egymással? (Fotó: AFP/NUR-photo/Gongora)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.