Ritkán hallott ok miatt kellett feladnia Logan Sargeantnek a Max Verstappen (Red Bull) győzelmével végződött Katari Nagydíjat. Ha nem baleset, általában műszaki hiba vezet kieséshez, a Williams versenyző viszont rosszullétre panaszkodott, ezért nem tudta folytatni. Mint kiderült, Sargeant szervezete kiszáradt, és mielőtt kiszállt volna a versenyből, már látási problémái is akadtak. Az amerikai pilóta gondjaira az is rátett, hogy a hét első felében influenzával küzdött.
Hiába tartottak esti futamot, a levegő hőmérséklete 32 fokos volt, majdnem 80 százalékos a páratartalom, és közben egyáltalán nem fújt a szél. Már a verseny közben is látszott, hogy a pilóták nem érzik jól magukat az autóikban. Lando Norris (McLaren) és George Russell (Mercedes) a sisakellenzőjét nyitogatta, hogy levegőhöz jusson, Fernando Alonso (Aston Martin) pedig arra kérte a csapatot, hogy a kerékcseréje alatt locsolják le egy kis vízzel, mert úgy érzi magát, mintha tűzre kapott volna az ülése.
– Lance és én az ülés jobb oldalának forrósága miatt szenvedtünk – idézte fel Alonso. – Az első tizenöt kör alatt többször is azt éreztem, mintha tűzre kaptam volna, úgyhogy meg is kérdeztem a rádión, hogy leöntenének-e vízzel a csere alatt, de a jelek szerint ez nem megengedett.
De csak a futam utáni nyilatkozatokból derült ki igazán, hogy valójában mennyire is szenvedtek a pilóták. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) szerint az emberi tűrőképesség határán versenyeztek, elviselhetetlenek voltak a körülmények. Charles Leclerc (Ferrari) szerint minden pilótának ez volt a pályafutása legkeményebb nagydíja, és ha valaki mást állít, annak nem hisz. Cunoda Juki (Alpha Tauri) is a sisakellenzőjét kinyitva próbált felfrissülni, de levegő helyett homokot kapott az arcába. Alexander Albon (Williams) hőgutát kapott, egyedül nem is tudott kiszállni az autójából. Lance Strollnak (Aston Martin) ez még sikerült, de majdnem összeesett a verseny után, és a futam közben többször is elájult, Norris pedig arról számolt be, hogy ez többekkel is megtörtént.