Max Verstappen (Red Bull) az elmúlt bő egy hétben kapott hideget-meleget. Először a mexikói „ámokfutása” miatt került össztűzbe, mivel a Lando Norrisszal (McLaren) való mindkét csatája után őt kiáltották ki bűnösnek, és a sportfelügyelők kiosztottak neki húsz másodperc büntetést. Norris szerint vetélytársa csak azt kapta, amit megérdemelt, Verstappen pedig annyival intézte el az ügyet, hogy háromszoros világbajnokként tudja, hogy mit csinál.
Ezután jött Brazília, és az égiek – vagy egyes elméletek szerint a Nemzetközi Automobil-szövetség – összeesküdtek Verstappen ellen, ugyanis Interlagosban is folytatódtak a megpróbáltatásai. Már a hétvége kezdete előtt tudni lehetett, hogy újabb büntetés vár rá, mert friss belső égésű motor kerül az autójába, emiatt öt hellyel hátrébb sorolják majd a Brazil Nagydíjon. Aztán a sprintfutam után ismét büntetést osztottak ki neki, ezúttal a virtuális biztonsági autós szakasz alatti sebességtúllépésért, amiért öt másodperc lett a „jutalma”, és ezzel elbukta a harmadik helyét. Aztán az időmérőn nagyon szerencsétlen volt, egy balesetet követő megszakítás miatt nem tudott javítani a köridején, és a második szakaszban kiesett. Az öthelyes rajtbüntetésével kiegészítve csak a 17. helyről rajtolt, miközben Norris a pole-ban volt, tehát minden adott volt, hogy a brit egy jó adagnyit csökkentsen a hátrányából a pontversenyben.

Igen ám, de a futam nem a várakozásai szerint alakult. Ő már a rajtnál elveszítette az első pozíciót George Russell-lel (Mercedes) szemben, amelyet vissza sem tudott venni, Verstappen közben az élmezőnybe előzte magát. Norris aztán a bokszba hajtott, Verstappen nem, és utóbbi volt a jó taktika, hiszen a vizes pályán számítani lehetett balesetre, ez be is következett – a verseny félbeszakadt, vagyis „ingyen” kerékcserét kapott mindenki, így az akkor már második Verstappen is. A holland versenyző könnyedén elment az élen autózó Esteban Ocon (Alpine) mellett, és onnantól már senki nem állhatott az útjába, június óta először felállt a dobogó tetejére.