Rekordidő a Kékszalagon, a Fifty-Fifty kormányosa még ennyit javíthatott volna rajta

Saját korábbi rekordját megdöntve, 4 óra 24 perc alatt a Józsa Márton kormányozta MLS Raiffeisen Fifty-Fifty teljesítette leggyorsabban az 57. Kékszalag Raiffeisen-nagydíj vitorlásversenyt csütörtökön Balatonfüreden.

2025. 07. 10. 16:47
Címet védett a Fifty-Fifty a Kékszalagon (Fotó: Magyar Vitorlás Szövetség)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Józsa Márton kormányos vezette Fifty-Fifty – egy kétárbócos magyar fejlesztésű katamarán – a saját maga által 2023-ban felállított 5 óra 3 perc 56 másodperces csúcsot javította meg az 57. Kékszalagon. Második helyezett lett a Vándor Róbert kormányozta Sailing Team RSM Hungary 4 óra 34 perces idővel, míg a harmadik helyen a Virág Flóra vezette Team Kaáli 4 óra 46 perc alatt ért célba. Mindhárom dobogós eredménye jobb a korábbi rekordnál.

Kékszalag, 2025, 57. Kékszalag, RSM, Fifty-Fifty
A Sailing Team RSM Hungary is rekordidőn belül ért célba az 57. Kékszalagon, de a Fifty-Fifty mögött ez második helyet ért (Fotó: Magyar Vitorlásszövetség)

Rekordot döntött a Fifty-Fifty az 57. Kékszalagon

A Balaton nyugati medencéjében még izgalmas volt a verseny, Tihany után azonban meglódult a Fifty-Fifty. A győztes gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratva, minden pályajelet elsőként kerülve teljesítette az 57. Kékszalagot. A győztes hajó kormányosa, Józsa Márton a befutást követően a füredi mólón úgy nyilatkozott: a verseny minden percét élvezték, annak ellenére, hogy voltak izgalmas pillanatok. 

– Ahogy tudtuk, nyomtuk, még egy kicsi azért van benne – idézte az MTI Józsa Mártont, aki jelezte, hogy tíz percet még lehet javítani ezen az eredményen, majd gratulált a két másik dobogósnak.

A második helyezett hajót vezető Vándor Róbert azt mondta: próbálták átírni a fizika törvényeit, de a kétárbócos hajóval szemben ez is kevés volt. Kemény fizikai igénybevétel a Kékszalag, és folyamatos koncentráció kell – fűzte hozzá. 

A harmadik helyezett katamarán kormányosa, Virág Flóra bevallotta, ezzel a hajóval még nem mentek ilyen szélben. Siófoknál volt a legnehezebb dolguk, valamint Szigligetnél, ahol elkapta a hajót egy zápor – jegyezte meg.

Az idei Kékszalagon 479 hajó állt rajthoz, ám a viharos időjárásban többen – köztük Litkey Farkas a Process Solutionsszal, Petrányi Zoltán az Audax Djangóval, Váradi Szabó János a Team Suzukival és Király Zsolt a Sponsor Wanteddal – technikai problémák miatt feladni kényszerültek a versenyt.

A szervezők közölték: továbbra is kitartóan erős szél fúj a Balatonon – a tavat elérte az északnyugatról érkező záporos vonal, amelyből viharos széllökések is kialakulhatnak –, így az egész mezőny gyorsan halad, a többség már átjutott a Tihanyi-szoroson, és a nyugati medencében halad a keszthelyi bója felé.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. 

A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.

Legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.