Elkezdődött az 57. Kékszalag Raiffeisen-nagydíj. A balatonfüredi rajt után a versenyzők azonnal kihasználták az erős szelet, óriási sebességgel haladtak a Balaton vizén.

A verseny esélyese idén is a Fifty-Fifty, amely címvédőként tagja most is az élmezőnynek. Az MLS Raiffeisen Fifty-fifty és az RSM mögött közvetlenül a Proccess Solutions Litkey Farkassal érkezett a kenesei bójánál, miközben Siófok felé haladra egyre nagyobb hullámok várják a hajókat.
A met.hu térképes előrejelzése szerint a szél enyhe erősödésére lehet számítani a következő egy-másfél órában. A tó keleti végén jelenleg 16-17 csomós szélben halad a mezőny eleje, illetve Siófok előtt egy 20 csomó feletti területen is át kell majd haladni a vezető hajóknak. A Kékszalag honlapja szerint két katamarán is felborult, a Cofidis és a Fox23 is pórul járt. A technikai mentés jelenleg is zajlik, sérülés nem történt. A versenyt a korai szakaszban feladók között a Ximod (ötödikként állt ki a futamból) legénységének beszámolója szerint a hajó vízbetörés miatt volt kénytelen feladni a Kékszalagot.
A siófoki pályajelnél is a tavalyi bajnok MLS Raiffeisen Fifty-Fifty az első. A második helyen a Process Solutions fordult, harmadik a Kürt-Team Kaáli, negyedik az RSM, ötödik az AUDAX Django, hatodik a Deboti Racing.

Nem elég, hogy a Raffica és a René Raffica is megsérült a hét eleji hatalmas viharban, a kenesei bójánál most a pár nap alatt frissen összerakott Sponsor Wanted árboca is kettétörött. Ide kattintva megtekinthető a Rafficások balesete. Egyelőre a rekoridőn belül halad az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. A 2023-ban 5 óra 3 perc 56 másodperc alatt célba érő hajó abban az évben 59 perc 45 másodperc alatt jutott el a siófoki pályajelig. Most viszont csak 51 perc 36 másodperc kellett ehhez, azaz 8 perc 9 másodperccel gyorsabb volt a Fifty-Fifty saját magánál. Az élmezőny sebességét jól jelzi, hogy az első hat(!) hajó a részidőben volt.
Két nagy esélyes is kiszállt: a tihanyi szoros előtt feladta a versenyt Litkey Farkas és csapata a Process Solutions fedélzetén, illetve az Audax Django, amelyet Petrányi Zoltán kormányoz. Az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty vezeti az 57. Kékszalag Raiffeisen nagydíj abszolút mezőnyét (a rajt után 1 óra 47 perccel már Zánkánál járnak), az egytestű kategória első helyén pedig a Szamuráj Jack vitorlázik.
Már Tihanynál járnak az egytestűek: a Szamuráj Jack már Tihanynál jár, mögötte érkezik a Csimborasszó, a Tantál, az Equilor és a 100%. A Team Suzuki katamarán is feladni kényszerült a versenyt, így még nyolc katamarán van versenyben, közülük öten küzdenek a mezőny elején.
2 óra 40 perc körüli idővel fordult az élovas az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty a keszthelyi bójánál. A legutóbbi rekorddöntésnél 2023-ban 3 óra 2 perc 8 másodperc kellett ehhez, azaz több mint 20 perccel gyorsabb, mint két esztendeje. Az RSM a második már szintén visszafelé haladva, a KÜRT Team Kaáli a harmadik.
Minden versenyben lévő egység megkerülte a kenesei pályajelet, azaz a jelenleg sereghajtó Zephyr is megkezdte a második – a siófoki kapuig tartó – szakaszt. Az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty és az RSM már szembetalálkozott Zánkánál a mezőnnyel, de a vonatkozó szabályok betartásával akadálytalanul haladnak. A jelenlegi tempójuk alapján újabb rekord várható. Vitorlaváltás után megérkezett az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty a Tihanyi-csőbe.

Jelenleg nagy az előnyük az RSM előtt, de kicsit lelassultak. Aztán ahogy elkapták a keleti szelet, úgy azonnal felgyorsultak 3 csomóról kb. 15-re. Továbbra is a Szamuráj Jack vezet az egytestűek között. Néhány perce ráfordult a füredi célra az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty, és 20-22 csomós sebességgel megállíthatatlanul száguld a cél felé. Végül új időrekorddal nyerte az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty! 4 óra 24 perc és körülbelül 20 másodperckor (a Rendezőség pontosítja később az új rekordot) befutott a balatonfüredi célba a magyar tervezésű és építésű kétárbocos katamarán, ezzel hatodszor nyerte meg a Kékszalagot! A befutó pillanatai:
A saját 2023-as Kékszalag időrekordját körülbelül 40 perccel megdöntő győztes hajó, az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty kormányosa, Józsa Márton így nyilatkozott befutás után, a mólón összegyűlt szurkolók előtt: „Élveztük nagyon, de ettől függetlenül voltak izgalmas pillanatok. Volt mikor 30 csomósnál is erősebb szél fújt… Szinte végig kettes reffel mentünk, csak visszafelé a cső előtt reffeltünk ki. Végig pöffös szél volt, néha hagyott csak alább, úgy ítéltük meg, hogy ebben a bizonytalan időjárásban a biztonságra való törekvés lesz az eredményes taktika.”
A Vándor Róbert kormányozta RSM futott be másodikként a füredi célba szintén a régi rekordon belül teljesítve a versenyt 4 óra 33 perc 32 másodperces idővel. A Virág Flóra kormányozta KÜRT – Team Kaáli is a régi rekordon belül futott célba Füreden. Az erősödő szélben 4 óra 46 perc 42 másodperces idővel lett harmadik a hajó. Keszthely előtt komoly előnnyel vezeti az egytestűek mezőnyét a Szamuráj Jack, amely már közvetlenül a pályajel előtt hajózik. A második helyen a Csimborasszó áll, de még a györöki csücsök előtt. Ez az időjárás az Asso 99-esek szele, az első hétben négy ilyen típusú hajó tartózkodik, közéjük csak a Trentasette és a Tantál tud beférkőzni.
Hamarosan 30-35 csomós szelekkel néz szembe a mezőny, ugyanis a Balatont elérte az északnyugatról közeledő és fejlődő záporos vonal, emelyből viharos (60-65 km/h) széllökések alakulnak ki a Balaton mindhárom medencéjében – tette közzé legfrissebb, a a Kékszalag vitorlásversenyre készített jelentését a HungaroMet siófoki Viharjelző Obszervatóriuma.
A Szamuráj Jack hatodikként fordult a keszthelyi bójánál öt katamaránt követve 5 óra 8 perc 34 másodperces idővel.
Élő közvetítés az 57. Kékszalag Raiffeisen-nagydíjról