A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre. Sajnos félő, volt, hogy a verseny elmarad, a hétfő délutáni vihar nagy károkat okozott a Kékszalagra készülő vitorlásokban is. A vihar elsősorban Balatonfüred és Alsóőrs környékén csapott le, a kikötőkben több hajó is felborult. A Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára, Holczhauser András a sérült hajók ellenére is több mint 500 csapat és mintegy 2800 sportoló részvételére számít.

Több hajó megsérült a Kékszalag rajtja előtt
Adódott a kérdés, hogy a vihar mennyire befolyásolja a Kékszalag lebonyolítását, a vitorlásverseny vajon további nem várt akadályokba ütközhet-e a következő napokban.
130 km/h sebességű széllel érkezett meg a vihar hétfőn a Balaton térségébe, amely bár több hajót is megrongált, de a verseny lebonyolítására nem volt hatással
– árulta el Holczhauser András.
Petrányi Zoltán, a korábbi győztes Audax Django kormányosa jelezte: két katamaránjuk van a vízen – a Django és a korábban Prospex néven versenyző hajó, amely a legutóbbi verseny óta került hozzájuk, és megsérült a viharban. Az egytestű Raffica kormányosa, Király Zsolt a szerda délutáni sajtótájékoztatón elmondta, hogy mindkét hajójukat – René Raffica és Raffica – tönkretette a vihar, és egy hangárjukból előszedett szintén sérült harmadik hajójukra a Sponsor Wantedre építve összeállítottak egy hajót, amelyen a fiatal és idősebb versenyzőikből alkotott közös csapattal indulnak majd.
– A tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas hajója, a Liza is megsérült, ami azért szomorú, mert a kategóriájának, a hagyományos egytestűek versenyének egyik fő esélyese búcsúzott el így a Kékszalagtól – mondta el Holczhauser András.
A sebességről szól majd minden
A Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára szerint az időjárás kiegyensúlyozottabb lesz a csütörtöki rajtra.
– Élénk, erős északnyugati szelet várunk, amely vitorlázásra alkalmas. A szél a Balaton tengelyére merőlegesen fog fújni, így várhatóan egy sebességi verseny lesz, és nem annyira a taktikáról fog szólni a küzdelem.
Úgy gondolom, reális esély van arra, hogy a versenyen a tavalyi győztes, Kékszalag-rekorder MLS Raiffeisen Fifty-Fifty által 2023 óta tartott 5 óra 3 perc 56 másodperces rekordidő is megdőlhet
– nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Holczhauser András, aki hozzátette, a leggyorsabb hajók bőven 30 km/h-s sebességgel suhannak majd a vízen, így öt órán belüli eredmény is várható a Kékszalagon.