Mások most az ünnepek is. Befelé fordulóbbak. Tömegjelenetek híján, maszkokkal eltakarván egy kicsit talán emelkedettebbek is. S egyben elmélyültebbek.
A pandémiás helyzetben a tömegrendezvényeket jó okkal kerülő politikai erők így most óhatatlanul egyfajta videódiplomáciába kezdtek: a képek nyelvén, videóüzenetek formájában üzenve híveiknek. A médiatérben ennek megfelelően már az ünnep reggelén megjelent két, egymás mellett különösen is jelentőségteljessé váló videóanyag. Egyrészt az egyesült baloldali ellenzék videóklipje,
másrészt a kormányfő Wittner Máriával, 1956 hősével közös főhajtásának videófelvétele.
Lehetne ugyan azt mondani, hogy egymással vetélkedő videószereplésekről van szó – de ez csakis és kizárólag a Párbeszéd Magyarországért nevű törpepárt produkciójában közreadott anyagra érthető. S arra is nagyon beszédesen: tekintve, hogy az „önkény” elleni összefogás jelszavával eladni próbált anyag nem egyszerűen a kormány üzeneteivel próbál vetélkedni, hanem a megszólalók – a Gyurcsány vezette szivárványkoalíció jól ismert és néha már komikusan ismeretlen tagjai – látható igyekezettel egymás üzeneteit is megpróbálják benne túlbeszélni. Ahogy a kormánnyal, úgy egymással is nagyban rivalizálva. Holott nem ártana tudniuk: a magyar politikai élet csak akkor fogja visszanyerni a méltóságát, ha a valóban jeles vagy önmagukat kijelölni igyekvő politikai aktorok képesek lesznek egy-egy nemes ügy érdekében a hallgatag többséget is megszólítani.
Orbán Viktor videója erre tett sikeres kísérletet. Éppen azzal, hogy láthatóan lemondott arról, hogy részt vegyen a médiatérben csapongó hangos üzenetek közötti céltalan vetélkedésben. Az általa közreadott videó képei így nem többek és nem kevesebbek a méltóságteljes főhajtás képeinél. Éppen a Corvin közben. Éppen Wittner Máriával. S éppen a pesti srácok emlékét őrző híres szobornál. S közben nem holmi akusztikus giccs szól, hanem egy számunkra ikonikus Cseh Tamás-dal: a Bereményi Géza felzaklatóan szép szövegére írt „Corvin köziek”.