A 80 fős konferencián a hagyományokra nevelés iránt érdeklődő, vagy abban szerepet vállaló pedagógusok, néprajzkutatók, múzeumpedagógusok, közművelődési szakemberek, egyetemi és főiskolai hallgatók, valamint gyermek- és ifjúsági civil szervezetek képviselői vesznek részt.
A találkozó megrendezése egy új együttműködés kezdetét jelenti a Hagyományok Háza és az ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar között, amely az elmúlt évtizedekben sokat tett annak érdekében, hogy felkészítse az óvodapedagógusokat és tanítókat a hagyományismereti nevelésre. Ennek bázisát jelenti többek között a gyermektáncoktató tanító és óvodapedagógus szakirányú továbbképzési szak.
Az UNESCO-ajánlások hatására számos nyugat-európai ország (például Németország, Franciaország, Finnország, Wales, Írország) történelmi tradíciói alapján bevezette a néprajz szakos pedagógusképzést. Hazánkban már a rendszerváltás előtt megnövekedett az érdeklődés a hagyományismeret oktatása iránt, különösen az általános iskola kezdő szakaszában. A Nemzeti Alap Tanterv, majd a kerettantervi rendszer bevezetése megteremtette a hon- és népismeret tanításának feltételrendszerét. Bár a hagyományismeret oktatására nincs akkreditált pedagógus szak nálunk, számos olyan szakirányú továbbképzési szak és akkreditált továbbképzés létezik, amely olyan tudást és kompetenciaegyüttest kínál, amely birtokában a pedagógusok, a szabadidőszervezők, a művelődésszervezők értő módon képesek a hon- és népismeret, a néphagyományok átadására az óvodás és a kisiskolás korú gyermekközösségekben.

Vitray Tamás találkozott a Magyarországon kószáló medvével