Eddigi, folyamatosan gyarapodó életművéről elmondhatjuk, hogy tematikai szempontból enciklopédikus igénnyel dolgozta föl a huszadik-huszonegyedik század értelmiségi létezésének minden szegmensét, s az átalegmberélet pokoli bugyrairól is teljes képet nyújt. Vádiratokat ír az átmeneti kor falára, amely nem becsüli sem a művészeit, sem a kreatív értelmiség élvonalát, még kevésbé a tehetséges, tisztességes, a kötelességét becsületesen teljesítő átlagértelmiséget. S azzal is szembenéz, hogy a rendszerváltozás egyik legnagyobb csalódása éppen abban ragadható meg, hogy ebben a tekintetben semmi sem változik.
Legújabb, összműfaji szintézist és gondolati, metafizikai összegzést megvalósító abszurd antiregénye, a Godot megjött kapcsolódik is a korábbiakhoz, ugyanakkor új fejezetet is nyit az írónő életművében, amelynek legkülsődlegesebb ismérve, hogy ocsúmentes, hibátlan dolgozatokat tartalmaz.
Jókai Anna ma is hű önmagához, nem ad ki soha a kezéből félig kész vagy majdnem befejezett munkákat csupán azért, hogy bizonyítsa folyamatos jelenlétét a hazai irodalom palettáján.
A hétköznapok abszurditását is tanulmányozhatjuk a Kötél nélkül (1969), A labda (1971), a Szeretteink, szerelmeink (1973), A reimsi angyal (1975), A panasz leírása (1980) című kisprózai kötetekben. Első nagyszabású regénye, az 1968-ban megjelent 4447 egy vegyes, lumpen, melós, lumpenértelmiségi tagokat magában foglaló család kálváriáját, a vegetáció szintjére süllyedt hétköznapokat, majd a groteszk, tragikomikus végkifejletet, a 4447-es helyrajzi számú ház pusztulását is elénk tárja. Az abszurd iránti fogékonyság tetten érhető az első nagy regénysiker, a Tartozik és követel című, 1970-es opusban is. A beteljesületlen, a szocializmus hétköznapjaiba sekélyesedett egykori tehetség kálváriáját és az ’56-os szabadságharcunk leverését megörökítő első nagyregény, az 1972-es Napok a nagyra hivatott, ám a lét sátáni szféráiban eltévelyedett zseni (Mindhalálig, 1974) tragikusan abszurd sorsának regénye, valamint az alkotói lét poklainak és elíziumainak metafizikus nagyregényei, A feladat (1977), a Jákob lajtorjája (1982), a Ne féljetek! (1998) keresik az üdvösség, az isteni megigazulás esélyeit is. Ugyanakkor hitelesen tárják elénk azokat a hétköznapi életakadályokat, amelyek tökéletesen abszurd módon, de elgáncsolják ama gigászi küldetésre predesztinált embereket is, akik homlokukkal a csillagokat érintik, de elbotlanak szinte egyetlen kicsinyke szalmaszálban is.
Jókai Anna életműve a 4447-től, a drámaváltozatoktól (Fejünk felől a tetőt, Tartozik és követel) a Vörös és vörösön, az Ifjú halász és a hálón át a zseniális, pengeéles és kifinomult esszékig (Mi ez az álom, 1990; A töve és a gallya, 1991; Perc-emberkék dáridója, 1996) az emberi élet Istenhez kiáltó, napfényglóriás zenitjeiről és a pokolba vonzó, abszurd drámákhoz lényegülő nadírjairól is teljes képet nyújt. Az eddigi életművet a maga teljességében gigászi vállalkozás megvalósításaként újra közölte a Széphalom Könyvműhely, amelyet író és költőtársa, Mezey Katalin vezet. Eközben Jókai Anna az enciklopédikus teljességhez képest új korszakot kezdett el az Ima Magyarországért (2003) című csodálatos költeménnyel. Ebben bevallottan azt a végtelen, konkrét politikai okoktól motivált csalódásélményt is megfogalmazta, amelyet a gondolkodó magyarok éreztek az 1998–2002-ig alapjában véve jól működő polgári, keresztény, nemzeti kormány racionálisan megmagyarázhatatlan, tökéletesen abszurd választási veresége után. Ugyanakkor Istenhez kiáltva imába foglalta azt a világméretű pusztulást is, amit a globalizáció, a baloldali-liberális médiumok hazugsággyárai okoznak az emberek lelkében. Nem kevéssé azt a környezetrombolást is megmutatta, ami már-már reális valósággá teheti az ökológiai apokalipszist, a totális világpusztulást is. E vers felfogható az addigi Jókai Anna-életmű zárókövének, de az új korszak nyitányának is.