A szicíliai szoros két partját összekötő függőhíd finanszírozásáról is megszületett a végleges döntés. Az eredeti 6,3 helyett 8,5 milliárd euróra emelkedett az olasz csizma orrában lévő Reggio Calabriát a szicíliai Messinával összekötő függőhíd végleges projektjének értéke – jelentette be az építkezésért felelős Stretto di Messina társaság. A messinai szorosról elnevezett részvénytársaság vezérigazgatója, Pietro Ciucci hangsúlyozta, hogy a beruházás majdnem felét, közel négymilliárd eurót piaci befektetőktől kívánják megszerezni a világon egyedülálló híd megvalósítására. A több mint három és fél kilométer hosszú híd a 2001–2006 közötti Berlusconi-kormány idején vált konkrét elképzeléssé, és a jelenlegi tervek szerint az építési munka már a jövő év közepén elkezdődhet.
„Abszurd, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a kormány több mint nyolcmilliárdot dob ki egy teljesen felesleges és a környezetre káros hídra” – hangoztatták az olasz Zöldek kétségbe vonva, hogy bármelyik olasz vagy külföldi befektető hajlandó lesz akár egy centet is költeni a Szkülla és Kharübdisz örvényei felett húzódó hídra. Állami pénzből folytatódik a Mose velencei mobil zsiliprendszer építése is. A szigeteket elöntő tengerár ellen tervezett, több mint négy és fél milliárd euróra becsült beruházásnak eddig hatvanöt százaléka készült el. Az alapkövet Silvio Berlusconi dobta le a Velencével szemközti tenger vizébe 2003-ban, és a Mosénak 2014-re kell befejeződnie. A római kormány a megszorító intézkedések bevezetésével egy időben úgy döntött, az idei év végéig 630 millióval finanszírozza a Mose folyatását, jövőre további 470 millióval, 2013-ban pedig 450 millióval. Hatszázhetvenmillió euró európai uniós finanszírozáshoz jutott Itália, mivel június végén megkezdte a Lyon–Torino közötti nagy sebességű vasútvonal olaszországi szakaszát, mely az ötös számú európai folyosó részét képzi. Szeptemberben azonban Rómának és Párizsnak az első alpesi alagutak költségeinek megosztásáról kell dönteni: az összesen 8 milliárdos kiadásból az unió 2,4 milliárdot vállal. Az eredeti számítások szerint az olasz félre így 3,8 milliárd maradna, de Róma a költségek felezését sürgeti az 1,8 milliárdra tervezett francia hozzájárulás helyett.
(MTI)
Pottyondy Edinától VV Zsoltiig: mennyit keresnek a balos influenszerek?