Felpörögtek az olaszok

<p>A római kormány gazdasági megszorító intézkedéseivel egy időben három nagyszabású infrastrukturális beruházás is folyamatban van Olaszországban.</p>

MNO
2011. 08. 04. 8:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szicíliai szoros két partját összekötő függőhíd finanszírozásáról is megszületett a végleges döntés. Az eredeti 6,3 helyett 8,5 milliárd euróra emelkedett az olasz csizma orrában lévő Reggio Calabriát a szicíliai Messinával összekötő függőhíd végleges projektjének értéke – jelentette be az építkezésért felelős Stretto di Messina társaság. A messinai szorosról elnevezett részvénytársaság vezérigazgatója, Pietro Ciucci hangsúlyozta, hogy a beruházás majdnem felét, közel négymilliárd eurót piaci befektetőktől kívánják megszerezni a világon egyedülálló híd megvalósítására. A több mint három és fél kilométer hosszú híd a 2001–2006 közötti Berlusconi-kormány idején vált konkrét elképzeléssé, és a jelenlegi tervek szerint az építési munka már a jövő év közepén elkezdődhet.

„Abszurd, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a kormány több mint nyolcmilliárdot dob ki egy teljesen felesleges és a környezetre káros hídra” – hangoztatták az olasz Zöldek kétségbe vonva, hogy bármelyik olasz vagy külföldi befektető hajlandó lesz akár egy centet is költeni a Szkülla és Kharübdisz örvényei felett húzódó hídra. Állami pénzből folytatódik a Mose velencei mobil zsiliprendszer építése is. A szigeteket elöntő tengerár ellen tervezett, több mint négy és fél milliárd euróra becsült beruházásnak eddig hatvanöt százaléka készült el. Az alapkövet Silvio Berlusconi dobta le a Velencével szemközti tenger vizébe 2003-ban, és a Mosénak 2014-re kell befejeződnie. A római kormány a megszorító intézkedések bevezetésével egy időben úgy döntött, az idei év végéig 630 millióval finanszírozza a Mose folyatását, jövőre további 470 millióval, 2013-ban pedig 450 millióval. Hatszázhetvenmillió euró európai uniós finanszírozáshoz jutott Itália, mivel június végén megkezdte a Lyon–Torino közötti nagy sebességű vasútvonal olaszországi szakaszát, mely az ötös számú európai folyosó részét képzi. Szeptemberben azonban Rómának és Párizsnak az első alpesi alagutak költségeinek megosztásáról kell dönteni: az összesen 8 milliárdos kiadásból az unió 2,4 milliárdot vállal. Az eredeti számítások szerint az olasz félre így 3,8 milliárd maradna, de Róma a költségek felezését sürgeti az 1,8 milliárdra tervezett francia hozzájárulás helyett.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.