Tizenkét százalékkal haladta meg az 1999. évi, és huszonhéttel a bázistervet a Mahart Balatoni Hajózási Rt. 2000. évi adózás előtti eredménye – közölte tegnap a Badacsony katamarán fedélzetén tartott sajtótájékoztatón Horváth Gyula, a magyar tenger flottájának első embere. A Mahart vezérigazgatója, Somlóváry László lapunknak úgy fogalmazott: szép jövő elé néz Közép-Európa legnagyobb taván a hajózás, ezért is sajnálja, hogy a balatoni flotta „leválik” a Mahart-holdingról.Nem nagyon kedvezett a múlt évi forró nyár a balatoni hajóforgalomnak, ezért is maradt el egy hónap alatt 70 millió forint tervezett bevétel a Balatoni Hajózási Rt. büdzséjéből.Más üzletágból – elsődlegesen a vitorláskikötő-használatból – jó volt a társaság bevétele, így a balatoni hajózás sikeres évet zárt a millennium esztendejében. Negyvenmillió forintot költött a hajóstársaság és a boráról híres balatoni település önkormányzata a badacsonyi közforgalmi kikötő bővítésére, amelyet tegnap adott át rendeltetésének Horváth Gyula ügyvezető igazgató és Kálóczi Kálmán, Badacsonytomaj polgármestere.Július 12-én Szigligeten avatnak tájba illő vitorláskikötőt, három nappal később Lellén, ősszel pedig a kibővített, megújult keszthelyi kökötő átadására kerül sor.– Annak ugyan örülünk, hogy a gazdasági tárca évenként ötvenmillió forint kamatmentes hitelt ad a balatoni vitorláskikötő-hálózat fejlesztéséhez, sérelmezzük viszont, hogy a Széchenyi-terv millióira nem pályázhat a balatoni hajóstársaság – közölte Horváth Gyula. A Mahart vezérigazgatója lapunknak azt mondta: ésszerű döntés volt, hogy a balatoni Mahart-vagyon 51 százaléka a tóparti önkormányzatok kezébe került. Úgy gondolom – fűzte hozzá –, a 49 százalékos fejlesztési banki vagyonhányadot a privatizáció során a hazai turizmusban érdekeltek kezébe kellene adni. A vezérigazgató hangsúlyozta: a Mahart fájó szívvel, de emelt fővel adja át a magyar turizmus ékszercsomagjaként emlegetett balatoni hajósvagyont.
Honnan jön a pénz? Így hazudozik Magyar Péter a külföldi támogatásairól