A kohéziós alapokban bízhatunk

Putsay Gábor
2004. 07. 05. 16:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazánk a középmezőnyben található az egy főre jutó infrastrukturális beruházások területén. A közlekedési rendszerek fejlesztésében az Európai Unió tagországai közül is egyedül Finnország veszi fel a versenyt a két éllovassal, Svájccal és Norvégiával.
Ezekben az országokban lakosonként ugyanis ezer eurót meghaladó összeget költenek éves szinten a közlekedési infrastruktúrák fejlesztésére. A következő nagy blokkba – ide a fejlesztésre ötszáz és ezer euró közötti összegeket fordító államokat sorolják – Svédország, Dánia, Németország, Ausztria, Franciaország, Belgium, Hollandia, Luxemburg, valamint Írország tartozik. A felmérések szerint Spanyolország, Olaszország, Anglia és Görögország 250 és 500 euró között költ lakosonként az infrastruktúrára.
A száz és kétszázötven eurós kategóriába a három újonnan csatlakozott kelet-közép-európai állam, Magyarország, Szlovákia és Csehország tartozik. Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy az újonnan belépett országok az eddiginél lényegesen több pénzt fordíthatnak közlekedésfejlesztésre a kohéziós alapokból.
A lakosonkénti száz euró alatti listán Észtország, Litvánia, Lengyelország, Horvátország, Románia, Moldávia és Törökország foglal helyet.
A lengyelek esélyeit a kohéziós alapok növelik, Horvátországnak is igen nagy az esélye, hogy egy kategóriával feljebb kerüljön, hiszen az országban az autópálya-építések mellett jelentős vasútfejlesztési projektek kezdődtek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.